כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
החלל השישי בישיבה

"רצית ללחום בעזה ולא ויתרת": סמל אורי יצחק חדד הי"ד הובא למנוחות

סמל אורי יצחק חדד, בן 21, מבאר שבע, לוחם בגדוד 931, חטיבת הנח״ל שנפל בקרב בדרום רצועת עזה הובא היום למנוחות בהר הרצל | אורי יצחק הוא החלל השישי מישיבת איתמר שנפל מתחילת המלחמה | בלוויה נכחו מאות חברים ובני משפחה

"רצית ללחום בעזה ולא ויתרת": סמל אורי יצחק חדד הי"ד הובא למנוחות
סמל אורי יצחק חדד הי"ד צילום: דובר צה"ל

בבית העלמין בהר הרצל נטמן היום (שני) סמל אורי יצחק חדד הי"ד, בן 21 מבאר שבע, שנפל בקרבות ברפיח.

אורי יצחק, לוחם בגדוד 931, חטיבת הנח״ל הוא החלל השישי מישיבת איתמר שנפל מתחילת המלחמה. בלוויה נכחו מאות חברים ובני משפחה.

דובר צה"לסמל אורי יצחק חדד הי"דצילום: דובר צה"ל

אביו, הרב ציון חדד ספד לו: "אתמול כשדיברתי איתך נשמעת כל כך מצוין, אמרת 'הכל בסדר אבא, ברוך השם'. הספקת לשלוח לנו סרטונים מתוקים שלך מחזן בצורה מרגשת שגרמה לי להיות כל כך גאה בך".

עוד הוסיף אביו: "הצלחת לאחד סביבך חברים טובים, הייתם חבורה מיוחדת. לא אשכח את השבת כשהיית בבית ולא היינו, והשכנים סיפרו לנו על השירה המדהימה בשבת", הוסיף האב. "אמרת שאתה משוכנע בצדקת הדרך, אמרת 'הנני כאן'. היית ילד מיוחד, מתוק מדבש. הגעגועים אליך רק הולכים ומתעצמים".

אימו של אורי ספדה לו: "אוריקוש שלי, אור שלי, ג'ינג'י מתוק, שקט עם חיוך תמידי על הפנים. אומר תמיד את הדבר הנכון, כל מילה בסלע. הכל היה קטן עליך. רצית ללחום בעזה ולא ויתרת, רצית לקחת חלק. קולך הערב הגיע עד לכיסא הכבוד. כמה אהבת לנגן ולשיר עם מלאכים".

האח ישי ספד לאחיו הקטן על מדים לאחר שלחם אף הוא בעזה: "בתחילת המלחמה פחדתי שיקרה לך משהו. אמרתי לך שאני שומר עלייך, אבל אתה היית זה ששמרת עליי. אתה התנהגת כמו האח הגדול. תודה ששמרת עליי. תודה שהיית האח הגדול של עם ישראל. מסרת את נפשך בשביל האחים שלך, בשביל המדינה שלנו, בשביל אנשים שאתה לא מכיר. אז תודה לך, בשם כל עם ישראל. סליחה שלא הצלחתי לשמור עלייך אחי הקטן, סליחה שלא הצלחתי לשמור עלייך כמו ששמרת עליי. אוהב אותך וכבר מתגעגע". 

האחות שירה ספדה לו: "עשית כל מה שאתה יכול כדי להגן על הבית והמולדת. תמיד פחדתי עלייך כי ידעתי שהנשמה שלך גבוהה מדי לעולם הזה. היית כולך תבוא. תהיה מליץ יושר על עם ישראל, תביא את הגאולה, אנחנו לא יכולים יותר. שלמנהיגים שלנו תהיה את המחשבה הראויה, בלי להתנצל". 

האח הקטן של אורי, צור נאם אחרון כששני אחיו הגדולים לידו: "כל פעם שנפל לוחם בקרבות, שאלתי את עצמי 'איך זה הגיוני שכולם הכי טובים'?, עכשיו אני מבין. החיוך המושלם הזה שכולו אור ואהבה. היית רגוע אבל גם הלוחם הכי חזק. רצית שאהיה טוב יותר, שכולנו נהיה טובים יותר. עכשיו אתה תמיד איתנו, אתגעגע אליך מאוד". 

לוויה צבא ההגנה לישראל אורי יצחק חדד חייל נהרג בעזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד