כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
"מניפולטיבי"

המחליף של ברק בהאג והדברים שכתב על בית הדין

פרופ' רון שפירא מונה לנציג ישראל בבית הדין בהאג במקום אהרן ברק. זה מה שהוא כתב על בית הדין: "חוסר יושר אינטלקטואלי, שימוש מניפולטיבי בהגדרות רב-משמעיות והסוואת אינטרסים זרים של השופטים עצמם במלל הנחזה בכזב כנייטרלי"

המחליף של ברק בהאג והדברים שכתב על בית הדין
תומכי ישראל בהאג צילום: באדיבות המצלם

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין החליטו למנות את פרופסור רון שפירא לנציג ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, במקומו של נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרון ברק, שפרש באופן מפתיע מתפקידו כנציג ישראל בבית הדין, עקב סיבות משפחתיות.

שפירא משמש כרקטור המרכז האקדמי פרס. קודם לכן היה נשיא המרכז האקדמי פרס ומרצה באוניברסיטת בר-אילן ובאוניברסיטת תל אביב. בחודש ינואר האחרון, התייחס שפירא למינויו של השופט בדימוס ברק לנציג ישראל בהאג וכתב בפייסבוק דברים חריפים נגד בית הדין.

"אני מקווה שברור שנשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, נשלח על ידי מדינת ישראל לשמש שופט בגוף שכמעט כל תושבי מדינת ישראל היהודים וכל הצמרת המדינית שלה חושבים שהוא איננו ראוי לשום מידה של אמון", כתב שפירא אז. 

"הקונצנזוס בישראל הוא שהגוף הזה ממחיש ומביא לידי קיצוניות את כל פגמי השיח המשפטי באשר הוא שם: חוסר יושר אינטלקטואלי, שימוש מניפולטיבי בהגדרות רב-משמעיות, כלים מגושמים מדי לבדיקת עובדות ולהפרכת שקרים, והסוואת אינטרסים זרים של השופטים עצמם במלל הנחזה בכזב כנייטרלי. 

עוד הוסיף שפירא בפוסט שכתב בינואר: "הנשיא ברק בוודאי חפץ בכל מאודו בטובת מדינת ישראל, ויש לקוות שכשרונו העצום יועיל לה. אך העובדה ששלחנו לשם בעל מקצוע מיומן, שאנחנו משוכנעים בהזדהות שלו עם האינטרסים של כולנו, לא נובעת מכבוד שאנחנו רוחשים לקבלת החלטות באופן כזה".

שפירא הוא מבכירי המשפטנים המזוהים עם הימין, הביע תמיכה ברפורמה המשפטית של השר לוין ואף מתנגד להקמת ועדת חקירת ממלכתית לחקר מחדל שבעה באוקטובר.

בית הדין הבינלאומי בהאג רון שפירא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד