כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
החלטה מקוממת

ידיים קשורות: הפרקליטות הצבאית מונעת חיסול שוטרי חמאס

לפי הפרסום, ישראל רשאית לחסל רק מחבלים החברים בזרועות הטרור של החמאס והג'יהאד, אך לא כאלה החברים בארגוני הטרור ולא משתתפים בפעילות חבלנית במסגרת הזרועות הצבאיות של הארגונים

ידיים קשורות: הפרקליטות הצבאית מונעת חיסול שוטרי חמאס
פעילות הכוחות ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

לפי הפרשנות של הפרקליטות הצבאית לדין הבינלאומי, לא ניתן לחסל אנשי חמאס שאינם עוסקים בפעילות טרור באופן ישיר. כך פרסם הערב (שני) עמית סגל ב'חדשות 12'. 

לפי הפרסום, ישראל רשאית לחסל רק מחבלים החברים בזרועות הטרור של החמאס והג'יהאד, אך לא כאלה החברים בארגוני הטרור ולא משתתפים בפעילות חבלנית במסגרת הזרועות הצבאיות של הארגונים. 

כך, למרבה האבסורד, לפי הפרשנות של הפרקליטות הצבאית לא ניתן לפגוע אף בשוטרי חמאס, משום שאינם חברים בזרוע הצבאית של הארגון, גדודי עז א-דין אל-קסאם. גם היותו של אדם איש חמאס החמוש בנשק, עובדה זו לכשעצמה לא תאפשר את חיסולו, אם אינו חבר בזרוע הצבאית. 

הנחיה זו, לא מאפשרת לחסל גם את אנשי המנגנונים האזרחיים של חמאס, אף שחיסול השלטון האזרחי של הארגון היא אחת ממטרות המלחמה המוצהרות מאז תחילתה. כאמור, לפי העמדה המשפטית ניתן לחסל רק את מי שעסק בטרור. 

בתוך כך, בשבוע שעבר פורסם בחדשות 12, כי המערכת המשפטית אף לא מאפשרת לחסל עזתים שהשתתפו בטבח בשבעה באוקטובר, אם אינם חברים בארגוני הטרור ברצועה, גם אם הם ביצעו את אותם מעשים מזוויעים שביצעו מחבלי הנוח'בה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לפרסום: "בהתאם להנחיית הדרג המדיני צה"ל תקף ותוקף גורמי שלטון רבים המשתתפים בפעילות הטרור של חמאס ומהווים יעדים חוקיים לתקיפה בהתאם לדין הבין-לאומי. במהלך המלחמה תקף צה"ל ופגע בחמושים שמהווים איום על כוחות צה"ל, לרבות פעילים במשטרת חמאס".

הפרקליטות הצבאית מלחמת חרבות ברזל חמאס השבעה באוקטובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד