כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
נערכת ל"תרחיש קיצוני"

דיווח בגרמניה: המלחמה בלבנון תחל בעוד שבועיים

ישראל תחל במבצע קרקעי נגד ארגון חיזבאללה בדרום לבנון במחצית השנייה של חודש יולי, כך דיווח ה'בילד' הגרמני. באמצע יוני הודיעה ישראל כי צה"ל ​​אישר תוכנית למתקפה בלבנון עקב התקפות מתמשכות של חיזבאללה

דיווח בגרמניה: המלחמה בלבנון תחל בעוד שבועיים
גבול לבנון - מלחמת חרבות ברזל צילום: דוד כהן, פלאש 90

אתר ה'בילד' הגרמני מדווח כי"ישראל תחל במבצע קרקעי נגד חיזבאללה בדרום לבנון במחצית השנייה של חודש יולי", ה'בילד' מצטט מקורות דיפלומטיים הטוענים כי ישראל גם קבעה את מועד המתקפה.

לפי דיפלומטים מערביים, ישראל נערכת ל"תרחיש קיצוני", ואם חיזבאללה לא יפסיק להפגיז את שטח ישראל, מבצע קרקעי בלבנון יתחיל "בשבוע השלישי או הרביעי של חודש יולי".

ה'בילד' מדווח כי "הארגון לא מתכוון להפסיק להפגיז את ישראל". לאחרונה אמר נציג חיזבאללה ל'וושינגטון פוסט', כי הארגון "מוכן לעצור את התקיפות רק אם תהיה הפסקה בפעולות האיבה בעזה, ואינו מתכוון לדון בהסכמים כלשהם עד שהמלחמה תופסק".

ה'בילד' מציין כי על רקע המצב בגבול ישראל-לבנון שהסלים מאד, גורמים ישראלים הצהירו לאחרונה יותר ויותר על נכונותם לפתוח במבצע צבאי רחב היקף נגד חיזבאללה.

באמצע יוני הודיעה ישראל כי צה"ל ​​אישר תוכנית למתקפה בלבנון עקב התקפות מתמשכות של חיזבאללה. שר החוץ ישראל כ"ץ אמר כי "אנחנו קרובים מאוד לנקודה של קבלת החלטה על שינוי הכללים לגבי חיזבאללה ולבנון. במקרה של מלחמה בקנה מידה מלא, חיזבאללה יושמד ולבנון תסבול", כתב השר "ישראל תשלם מחיר בחזית ובעורף, אבל נחזיר את ביטחונם של תושבי הצפון". הוסיף השר כ"ץ. על רקע הסלמה אפשרית, מספר מדינות, כולל רוסיה, ארה"ב, גרמניה, הורו לאזרחיהן השוהים כעת בלבנון לעזוב את המדינה.

גרמניה מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד