כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
איזו עוצמה

תוך כדי השבעה: המסר של אבי החייל - "זו ההקרבה שלנו למען העם"

"כולם אמיצים וכולם חדורי מטרה ויפי תואר. הם כמו יאיר ואלוהים לקח אותו. זו ההקרבה שלנו למען העם. למען המדינה. בפרשת השבוע בשלח נשיאי העדה הוציאו את דיבת הארץ רעה ושניים בלבד אמרו שטובה הארץ מאוד מאוד ואני אומר לך שטובה הארץ מאוד מאוד למרות מה שקרה לנו. הלוואי שזה יהיה האחרון"

תוך כדי השבעה: המסר של אבי החייל - "זו ההקרבה שלנו למען העם"
יאיר אביטן הי"ד עם הוריו צילום: מתוך ה-X של דודתו שירית אביטן

ברגעים הקשים ביותר שלו, תוך כדי השבעה על נפילתו של החייל יאיר אביטן הי"ד ביום שישי האחרון, אביו מימון מבקש לחזק את העם והלוחמים ומספר על בנו יקירו:

"הוא אמר לי 'אבא אני הוכשרתי להיות לוחם ויש מלחמה'. כהורה הייתי רגוע שהוא בפיקוד. אבל הוא מאחורי הקלעים שיגע את המח"ט ואת המ"פ ואמר להם אני רוצה להיות לוחם. מה יכולנו להגיד לו?".

עוד אומר האב מימון, "הוא עשה מה שנראה לו נכון וצודק. הוא הצטרף לצוות שלו ואז חזר לו החיוך לפנים. הוא הרגיש שהוא מגן על המדינה והמשפחה שלו והמולדת. שהוא חלק ממאמץ של עם. הוא היה שמח מזה שהוא מקיים את השליחות הזאת. בלוויה הגיעו לוחמים וחיבקו אותנו ואת רואה את הילדים האלה. יאיר לא גיבור לבד."

מתוך ה-X של דודתו שירית אביטןיאיר אביטן הי"ד עם הוריוצילום: מתוך ה-X של דודתו שירית אביטן

"כולם אמיצים וכולם חדורי מטרה ויפי תואר. הם כמו יאיר ואלוהים לקח אותו. זו ההקרבה שלנו למען העם. למען המדינה. בפרשת השבוע בשלח נשיאי העדה הוציאו את דיבת הארץ רעה ושניים בלבד אמרו שטובה הארץ מאוד מאוד ואני אומר לך שטובה הארץ מאוד מאוד למרות מה שקרה לנו. הלוואי שזה יהיה האחרון". כך מימון אביטן, היושב שבעה על נפילת בנו בערב השבת האחרונה.

סמ"ר יאיר אביטן הי"ד, מרעננה, לוחם בגדוד 890, חטיבת הצנחנים, נפל בקרב בצפון רצועת עזה, בן 20 בנופלו. הלוויתו נערכה במוצאי השבת בבית העלמין הצבאי ברעננה.

המשפחה יושבת שבעה ברחוב השרון 20, רעננה. שעות ביקור: 9:00-13:00 ו-16:00-20:00.

יאיר אביטן מימון אביטן שירית אביטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד