כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
בורח מאחריות

בניגוד לטענתו: ראש הממשלה ידע על שחרור מחבלים לעזה

מסתבר שכבר ביום חמישי עודכן ראש הממשלה נתניהו בישיבת הקבינט המדיני ביטחוני על כוונה לשחרר מחבלים עזתים, אולם ככל הנראה לא טרח לברר את זהותם במי מדובר | לשכתו לא לגמרי מכחישה: "נתניהו לא עודכן על שחרור מנהל בית החולים שיפא"

בניגוד לטענתו: ראש הממשלה ידע על שחרור מחבלים לעזה
ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בניגוד לטענתו, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל עדכון כבר ביום חמישי על הכוונה לשחרר מחבלים עזתים, אלא שמתברר כי לא טרח לברר את זהותם. כך מדווחת מוריה אסרף במהדורה המרכזית ב'חדשות 13'.

את העדכון קיבל ראש הממשלה לאחר הפרסום בשבוע שעבר במהדורה של הערוץ לפיו מדינת ישראל בוחנת שחרור של 120 מחבלים כדי לפנות מקום בבתי הכלא בארץ למחבלי נוחבה המוחזקים במתקן כליאה בשדה תימן.

בעקבות הפרסום, נתניהו שאל מפורשות בדיון הקבינט שהתקיים באותו הערב: "האם יש כוונה לשחרר את המחבלים העזתים?", ונציג המל"ל אישר בפניו: "אכן נעשית עבודת מטה בנושא".

מלשכת רה"מ נמסר בתגובה: "בניגוד לדיווח ב׳ערוץ 13׳: ראש הממשלה נתניהו לא עודכן על שחרור מנהל בית החולים שיפא, ועל כן הורה על בדיקה מיידית והקמת צוות שיבחן  כל מקרה להבא".

פלאש 90חולים במסדרונות שיפאצילום: פלאש 90

הכתבת המדינית מוריה אסרף מציינת כי מבלי להפחית בשיקול דעת מוטעה למדי של שב״כ, כל מה שראש הממשלה או מי מאנשיו היה צריך זה לברר מי הם המחבלים העזתים שהולכים ליהנות מההפקר ולהשתחרר בחזרה לעזה בשיאה של מלחמה.

מוקדם יותר הערב פרסמה לשכת ראש הממשלה הודעה, בה נכתב: "שחרור מנהל ביה"ח שיפא הוא תקלה חמורה וכשל מוסרי. איש זה, שתחת אחריותו נרצחו והוחזקו חטופינו, מקומו בכלא. 

כבר בשעות הבוקר הנחה רה"מ לבצע בירור יסודי כיצד קרה הדבר. ר' השב"כ צפוי להציג את מסקנות התחקיר לראש הממשלה ביממה הקרובה. ההחלטה על שחרור מנהל שיפא התקבלה ללא ידיעת הדרג המדיני או ראשי הארגונים.

כדי שתקלה כזו לא תקרה שוב, הנחה רה"מ על הקמת צוות שיבחן ויאשר את זהות העצירים שחקירתם הסתיימה טרם שחרורם. הצוות יכלול נציגים של משרד הביטחון, צה"ל, השב"כ והמל"ל.".

 

מנהל בית החולים שיפא מוחמד אבו סלמיה שחרור מחבלים חרבות ברזל לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו שדה תימן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד