כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
הנתונים העגומים

האם מי שחלו קשות מקדחת הנילוס היו מחוסנים לקורונה? • דיון בכנסת

משרד הבריאות הציג בוועדת הבריאות בכנסת את מספר המקרים של הידבקות בנגיף קדחת הנילוס שמקורו ביתושות | ח"כ לימור סון הר מלך תהתה בדיון: "האם מי שחלו באופן קשה - היו מחוסנים לקורונה?"

האם מי שחלו קשות מקדחת הנילוס היו מחוסנים לקורונה? • דיון בכנסת
יתוש. אילוסטרציה צילום: pexels

ועדת הבריאות של הכנסת קיימה היום (שני) דיון בנושא קדחת הנילוס המערבי שמתפשטת בישראל וכבר קטלה כמה מבוגרים. נציג משרד הבריאות הציג את מספר המקרים שאובחנו עם קדחת הנילוס בעשור האחרון, ומהם עלה כי השנה עד סוף יוני מספר המקרים שאובחנו גבוה יותר מכלל המקרים ברוב השנים האחרונות.

נציג משרד הבריאות בדיון אמר כי "שיעור האשפוזים והפטירות הוא ברף הגבוה". נציגת בית החולים איכילוב הוסיפה: "רוב החולים מעל גיל 60, ללא מחלות רקע משמעותיות".

בשלב זה, תהתה חברת הכנסת לימור סון הר מלך מ'עוצמה יהודית': "האם מי שחלו באופן קשה בקדחת - היו מחוסנים לקורונה?", חברת הכנסת טלי גוטליב הוסיפה: "מבקשת לא להכניס את עם ישראל להיסטריה".

רופאים בכירים מבית החולים איכילוב התייחסו לדברים. ד"ר יעל פארן אמרה שרוב החולים שאושפזו אצלם הם אומנם מבוגרים, אבל בריאים ואף עובדים: "כל המונשמים - זה בגלל המחלה". ד"ר אבי גדות ציין: "אני לא בעד פאניקה, אבל אם פאניקה תציל חיים אני מעדיף אותה משאננות".

על פי נתוני משרד הבריאות שהוצגו בדיון, עד 30 ביוני אובחנו 87 נדבקים בקדחת - 55 גברים, 32 נשים ועוד 10 משוערים שטרם קיבלו אבחנה סופית. הגיל הממוצע הוא 73 והטווח הוא גילי 96-8. שבעה נדבקים מאומתים מתו - יותר ממספר המתים בחמש השנים האחרונות, נתון דומה למספר המתים בכל שנת 2018.

ד"ר שי רייכר, מנהל אגף מזיקים במשרד להגנת הסביבה ציין כי "קדחת הנילוס לא תיעלם מישראל - בטח לא בזמן הקרוב". הוא הסיבר שתנאי מזג האוויר של ימי חום רבים אחרי חורף עתיר גשמים - מייצרים סביבה לחה שתומכת בהתרבות היתושות, המעבירות את הנגיף. "מבחינת היתושים - תאילנד זה כאן", טען ד"ר רייכר.

פרופסור חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, אמר כי "התחלואה והתמותה החריגה השנה היא קצה הקרחון לא רק של המקרים בארץ, אלא בכלל של סכנות שינויי האקלים לבריאות. ההתפרצות לא מפתיעה אחרי חודש יוני החם ביותר מתחילת המדידות. אנחנו לא מייבשים מקורות מים מספיק טוב. עדים במקום זאת לייבוש שירותי בריאות הציבור".

קדחת הנילוס חיסון לקורונה קורונה ועדת הבריאות יתושים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד