כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
היום שאחרי

דיווח: ישראל בודקת אפשרות להקים "בועות" בכמה שכונות בעזה

ב'פיינשל טיימס' מדווחים כי ישראל מתכננת ניסוי של "בועות" בכמה שכונות בצפון הרצועה, הסיוע ההומניטרי יועבר לפלסטינים מקומיים שיהיו אחראים על החלוקה

דיווח: ישראל בודקת אפשרות להקים "בועות" בכמה שכונות בעזה
הרס בעזה צילום: פלאש 90

ישראל מתכוונת להתחיל בניסוי בשטח ב"יום שאחרי" בעזה תוכנית "בועות" ללא שליטה של חמאס, כך דיווח ה'פייננשל טיימס', התכנית כוללת 24 "בועות".

לפי שישה גורמים המעורים בנושא, הפיילוט יחל בקרוב בשכונות בצפון הרצועה כעטאטרה, בית חאנון ובית לאהיה. אבל אף שצה"ל קרוב להתחיל את הפיילוט, לפי הדיווח יש סקפטיות בנוגע להצלחת התכנית, גם בגלל התמיכה הרחבה בחמאס ברצועה, וגם בגלל ההתנגדות בממשלה לפרטים והחוסר גיבוי ממדינות ערב.

במסגרת התוכנית צה"ל יעביר את הסיוע ממעבר ארז הסמוך לפלסטינים מקומיים שייבדקו, אשר יחלקו אותו וייקחו על עצמם בהדרגה את אחריות הממשל האזרחית. כוחות צה"ל יאבטחו בהתחלה באזורים אלה.

עם זאת, הכדאיות של התוכנית עומדת בפני אתגרים משמעותיים. אדם אחד שמכיר את הפרטים תיאר אותה כפרויקט "פנטזיה", הוא ציין כי תהיה התנגדות אלימה של חמאס.

היוזמה באה לאחר חודשים של לחץ בינלאומי על ממשלת נתניהו לגבש אלטרנטיבה לממשל בעזה לאחר המלחמה. עם זאת, שני מקורות תאמרו ל'פייננשל טיימס' כי נראה שמדובר בחידוש של ניסיונות לא מוצלחים קודמים.

"כבר ניסינו את זה בשלושה חלקים שונים של מרכז וצפון עזה, כולל עם חמולות מקומיות. כולם או הכו או נהרגו על ידי חמאס", אמר לעיתון בכיר ישראלי לשעבר שמכיר את התכניות לאחר המלחמה.

גורמים ערבים דחו הצעות מהסוג הזה ללא מעורבות של הרשות הפלסטינית והתקדמות קונקרטית לקראת מדינה פלסטינית. "מדינות ערב לא יתמכו בשיקום עזה או בתוכניות שלאחר המלחמה, אלא אם ישראל תנקוט בצעדים קונקרטיים לקראת הקמת מדינה פלסטינית", אמר דיפלומט ערבי לעיתון.

 

 

חמאס מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד