כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
תיעוד מסכם

גדו"י בראשות רה"י הגר"א דויטש בעצרת הרבבות נגד חוק הגיוס

רחובות ירושלים הושחרו מהמון אדם, במהלך התהלוכה שוררו ההמונים שירי מחאה וחיזוק לאורך רחובות ירושלים והונפו שלטים מיוחדים שהופקו על ידי הועדה להצלת עולם התורה של הפלג הירושלמי ושל העדה החרדית בהם הוכרז כי עולם התורה יעמוד על נפשו. צפו בתיעוד

גדו"י בראשות רה"י הגר"א דויטש בעצרת הרבבות נגד חוק הגיוס
העצרת נגד חוק הגיוס צילום: באדיבות המצלם

עצרת הרבבות אתמול (ראשון) כנגד חוק הגיוס החלה במעמד של עצרת הסברה יחודית בשפת היידיש לבני הישיבות החונים על דגלה של העדה החרדית בשעה 18:00 אחר הצהרים ברחבת זופניק, שם נשאו דברים פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך, הגאון רבי אברהם יצחק אולאן והגאון רבי יהושע רוזנברגר.

המנחה היה הספרא דדיינא של הבד"ץ רבי יצחק שלמה בלויא, לאמירת תהילים ניגש האדמו"ר מתולדות אהרן.

במהלך עצרת ההסברה התאספו רבבות עמך בית ישראל באזור כיכר השבת ובכל הרחובות הסמוכים כאשר בשלב זה נשא דברים ראש ישיבת פורת יוסף חכם משה צדקה שתקף בדבריו את המפלגות החרדיות אשר מוכנות לדון בפשרות נוראות ובהקרבת נשמות לצבא.

לאחר מכן פתח אחד המשפיעים באמירת פרקי תהילים ברוב עם ובהשתפכות הנפש, ולאחר מכן נאמרה בזעקה גדולה תחינת הסליחות של י"ג מידות של רחמים על ידי הגאון רבי אליהו ליברמן כשהמקום רועד מזעקות הקהל בפרט בתחינת "אזכרה אלוקים ואהמיה בראותי כל עיר על תלה בנויה".

לאחר אמירת התהילים והסליחות יצא קהל הרבבות בתהלוכת ענק לעבר רחוב שרי ישראל, בראשות ראש הישיבה הגאון רבי אשר דויטש, עמוד ההוראה הגאון רבי עזריאל אויערבאך, ראש הישיבה הגאון רבי משה צדקה, שרי ישראל גאוני התורה חברי הבד"ץ העדה החרדית, גדולי האדמו"רים והרבנים מכל העדות והחוגים.

העצרת נגד חוק הגיוס צילום: באדיבות המצלם

רחובות ירושלים הושחרו מהמון אדם, במהלך התהלוכה שוררו ההמונים שירי מחאה וחיזוק לאורך רחובות ירושלים והונפו שלטים מיוחדים שהופקו על ידי הועדה להצלת עולם התורה של הפלג הירושלמי ושל העדה החרדית בהם הוכרז כי עולם התורה יעמוד על נפשו.

כשהגיעה התהלוכה לסוף רחוב מלכי ישראל סמוך לרחוב שרי ישראל, התיישבו כל גדולי ישראל במתחם מגודר ללא בימת כבוד זה לצד זה והאזינו לדברי המחאה הנוקבים שנשמעו. נשא דברים מנחה המעמד הרב דוד קליין ולאחר מכן הזמין את הרב דוד זיכרמן לשאת דברים בשליחותו של ראש הישיבה רבי אשר דויטש.

בשלב זה התקיים מעמד קבלת עול מלכות שמים בבכיות על ידי הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר כשקודם הכרזת 'ד' הוא האלוקים' נשא דברים קצרים.

הגאון רבי אברהם יחיאל אונא מראשי הוועדה להצלת עולם התורה הכריז דברי התעוררות קצרים ולאחריו נשא דברים ממושכים הגאון החסיד רבי שאול סירוטה שהביא את דבר העדה החרדית וקהילות החסידים.

המעמד הסתיים באמירת אבינו מלכנו על ידי רב קהילת פרושים הגאון רבי יהושע דוד טורצ'ין.

הרב אשר דויטש חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד