כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
מגויסים חדשים

ישראל בסיכון להיקלע למלחמת התשה ארוכת טווח עם חמאס

מחבלי חמאס בעזה מתארגנים ומתחמשים מחדש. החשש הגדול - מלחמת התשה ארוכה. מטח טילים לתוך ישראל והלחימה בשכונות בתוך עזה, מצביעים על סכסוך ממושך. מומחה: "צעירים שאיבדו את משפחותיהם מתגייסים לחמאס"

ישראל בסיכון להיקלע למלחמת התשה ארוכת טווח עם חמאס
מנהרות חמאס שפוצצו בעבר צילום: דובר צה"ל

כוחות צה"ל חזרו למספר אזורים שבהם כבר פעלו בעבר, כולל ג'בליה בצפון עזה, וכן לבית החולים הגדול ביותר ברצועה, שיפא, שם היתה מפקדת פיקוד ושליטה של ​​חמאס. אנליסטים ביטחוניים אומרים כי ישראל נמצאת בסיכון להיקלע למלחמת התשה ארוכת טווח עם חמאס, שהוכיח יכולת לשרוד כארגון טרור, תוך שהארגון שואב תמיכה מהאוכלוסייה הרחבה בעזה.

"זה הולך להיות סכסוך בעצימות נמוכה במשך זמן רב", אמר יוסט הילטרמן, מנהל התוכנית למזרח התיכון וצפון אפריקה ב-International Crisis Group.

"אתה יכול להשתמש בפעולות צבאיות כדי לדחוף את חמאס למקומות שונים בעזה, אבל בסופו של דבר הם מסתננים בחזרה דרך המנהרות או היבשה", אמר. "הם צוברים מתגייסים חדשים מדי יום. צעירים שאיבדו את משפחותיהם הולכים להתגייס לחמאס".

גורם צבאי בכיר אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי המבצע הצבאי בשג'עייה נועד למנוע מחמאס להתארגן שם. עשרות מחבלים נהרגו עד כה בשג'עייה ואותרו כלי נשק, הכוחות פשטו על מתחמים ממולכדים ופירקו מתקני אחסון וייצור נשק.

"נתמרן שוב ושוב בכל מקום שנראה שיש ניסיון להתארגן מחדש או ניסיון להשתלט מחדש או ניסיון להכניס כל מיני כלי נשק", אמר הקצין מתוך שג'עייה.

הבכיר הצבאי אמר כי חמאס מנסה לתקוף משם את ישראל באמצעות ירי מרגמות ורקטות מעל הקרקע אך גם מתחת לאדמה דרך מנהרות תקיפה. "אנחנו לא נאפשר לזה לקרות", אמר. הוא הוסיף כי הפשיטה האחרונה התבססה על מידע מודיעיני. "לא הייתי נכנס אם לא היה לי מידע", אמר.

צה"ל שואף לחסל מנהרות, במיוחד כאלה שעלולות לשמש לתקיפות לתוך ישראל, ומתחמים מעל פני הקרקע שחמאס השתלט עליהם בשג'עייה.

חמאס מלחמת חרבות ברזל רפיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד