כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
בתדרוך לשגרירים

גנץ: בלי הסדר - לבנון תתחיל בקרוב לשלם את המחיר על טרור חיזבאללה

השר לשעבר גנץ קיים תדרוך לשגרירי מדינות אירופה במהלכו אמר כי "אם לא יהיה הסדר בצפון - מדינת לבנון תתחיל בקרוב לשלם את המחיר על הטרור של חיזבאללה" | "הייתי הישראלי האחרון שעזב את לבנון וחצה את הגבול חזרה לארץ"

גנץ: בלי הסדר - לבנון תתחיל בקרוב לשלם את המחיר על טרור חיזבאללה
בני גנץ בנאום לשגרירי מדינות אירופה צילום: באדיבות המצלם

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ קיים היום (שני) תדרוך למשלחת של שגרירים ממדינות אירופה, במסגרת כנס של ארגון ELENT. 

בהתייחסו ללבנון אמר: "הייתי הישראלי האחרון שעזב את לבנון וחצה את הגבול חזרה לארץ. ביליתי שם 22 שנים מחיי. חצי מהקריירה הצבאית שלי. יש שם מדינה ויש לה ממשלה, והיא לא יכולה להחזיק את המקל משני צדדיו אלא אם כן היא רוצה לשבור אותו על ברכיה. אם נצטרך לשבור אותו ולתקוף, אז נעשה זאת. עד כה לבנון לא שילמה את המחיר של המלחמה הזו ובקרוב הם יתחילו לשלם את המחיר. עליהם האחריות לוודא שחיזבאללה עוצר את התוקפנות שלו וחיזבאללה צריך להחליט אם הוא שלוחה איראנית או ארגון לבנוני, ולשלם את המחיר על החלטותיו". 

עוד הוסיף גנץ: "אנחנו לא יכולים לאפשר למציאות של ה- 6 באוקטובר לחזור על עצמה בחזית הצפונית. אנחנו לא נסכים ש-14 גדודי קומנדו יוכלו לפשוט על הכפרים שלנו בהחלטה של שעה. זה לא יקרה, אני לא אסכים שהמציאות בזירה הצפונית כפי שהיא כעת תימשך״. 

על איראן אמר: "איראן היא אבן היסוד של כל הנושאים האלה וחוסר היציבות האזורית, הם שנותנים תמיכה לטרור הפלסטיני ולקבוצות טרור אחרות, ובמקרים מסויימים אף בונים כוח שלהם במקומות מסויימים, כמו הכוח האיראני שנבנה בפועל בעיראק, בסוריה, בתימן ובמקומות אחרים, מול התוקפנות הזאת פייסנות אינה אופציה". 

"העולם צריך להבין שאם הוא לא ירדוף אחרי איראן, איראן תרדוף אחריו. אני לא חושב שאנחנו יכולים להתעלם מזה. אני יודע שזה לא נוח. אני יודע שזה דורש מאמץ ואני יודע שזה עלול להוביל להסלמה שכולם היו רוצים למנוע, אבל זו המציאות. ואתם יכולים להחליט לקבל אותה או לא, אבל אני ממליץ לכם לא להתעלם מזה", אמר. 

 

 

 
בני גנץ אירופה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד