כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
"עם ישראל יכול לזה"

נשק שובר שוויון? "יש דברים שלא מדברים עליהם"

"להכין את העם למלחמה כזאת את המערכות הצבאיות למלחה בהיקף כזה, עם ישראל יכול לזה וצריך להתכונן"

נשק שובר שוויון? "יש דברים שלא מדברים עליהם"
צה"ל צילום: דובר צה"ל

מפקד הגיס המטכ"לי לשעבר, האלוף במיל' גרשון הכהן על האיומים של משלחת האו"ם של איראן שישראל תושמד אם תתקוף בלבנון, הסרטונים של חיזבאללה והאיומים לפגוע ביעדים אסטרטגיים בישראל לרבות במפרץ חיפה,וכן התייחס דבריו של יאיר כץ, יו"ר ועד עובדים תעשייה אווירית, שחשף באירוע שבת תרבות ביהוד-מונוסון כי לישראל יש נשק שובר שוויון.

בפתח השיחה נשאל לגבי 'נשק שובר השוויון' שיש בידי ישראל, האלוף (מיל') גרשון הכהן השיב: "צריך לחזור לימי 'השומר' שידעו שיש דברים שלא מדברים עליהם", הוסיף, "צריך לעשות מה שמתאים לנו ומה שיגביר את הביטחון שלנו".

כשנשאל לגבי תחושת הביטחון בעם הירודה, השיב: "אנחנו פשוט כמו מטוטלת מצד לצד, מגאווה גדולה של 'מבצע ארנון' לדאון כשאיזושהי יכולת חדירה של כטב"מ חיזבלאי מצלם את חיפה, צריך לומר שאת מה שהוא מצלם אפשר לראות בגוגל מפות, בעידן החדש הכל נגיש לכל אחד שרוצה להוציא מידע ברזולוצייה די טובה. בואו נירגע".

עוד אמר: "מכיר את התוכניות של צה"ל אם תהיה מלחמה בלבנון יש לו יכולות".

כל מלחמה מובילה להסדרים מדיניים.

האלוף גרשון הכהן השיב: "נכון, השאלה הפשוטה היא איך מחזירים את תושבי הצפון הביתה. בשתי צורות יהיה קשה להחזיר את האנשים, באחת שבוקר אחד מגיח שקט ואולי הסתיימה המלחמה בעזה ונסראללה, שאמר כל הזמן שהוא קשור במה שקורה שם, מחליט להפסיק - יהיה קשה לענות על שאלות התושבים מה מונע מחיזבאללה לעשות זאת שוב".

הוא הוסיף: "צורה שנייה היא הסדרה, ההסדרים האלה קשה מאוד לפקח עליהם הותכן שלהם היה בעבר רופס מבחינת יכולת מימוש וגם עכשיו  לא ברור איך בדיוק מצליחים להבטיח שזה יתממש ואז אומרים לנו אנשים: 'לא נצא למלחמה עכשיו כי ניתן יד להסדר, אבל נצא למלחמה עוד שנתיים'".

עוד סיפר האלוף במיל' על שיחה שלו עם אזרח תושב אביבים: "איש מילואים שביתו נפגע שאל אותי מה אני אשפץ את הבית ועוד שנתיים תצאו למלחמה ועוד הפעם הכל ייהרס?- אז אני לא חוזר'. זאת הבעיה של מדינת ישראל".

מפקד הגיס המטכ"לי לשעבר טען: תכליתה של המלחמה היא למנוע איום השמדה על מדינת ישראל. מי שהחליט להשמיד את מדינת ישראל זה קיבוץ של רדיקלים איסלאמיים, כמו שלפני שבוע נפגשו מ"מ שר החוץ האיראני ושר החוץ הטליבאני ויצאו בהצהרה משותפת שהם מאוחדים, ופועלים במשותף להשמדת מדינת ישראל ולהציג במקומה חליפות איסלאמית, זה איום השמדה- חסר תקדים".

יש לנו נשק שובר שוויון?

הכהן השיב: "על דברים כאלה עדיף לא לדבר, להכין את העם למלחמה כזאת את המערכות הצבאיות למלחה בהיקף כזה, עם ישראל יכול לזה וצריך להתכונן ולעשות מה שצריך".

גרשון הכהן חיזבאללה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד