כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
"חשובה מתמיד"

אזולאי פרש: זה היו"ר החדש של ועדת האתיקה

שינויים בהרכב ועדת האתיקה של הכנסת: במקומו של ח"כ ינון אזולאי מונה ליו"ר ח"כ מיהדות התורה. בנוסף, מונתה נציגה חדשה לקואליציה בשל פרישת גנץ מהממשלה. למרות תלונות רבות שהצטברו על שולחן הוועדה, היא לא קיבלה החלטה מאז חודש פברואר

אזולאי פרש: זה היו"ר החדש של ועדת האתיקה
ח"כ משה רוט צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה הודיע היום (שני) על שינויים בהרכב ועדת האתיקה לאור פרישת המחנה הממלכתי מהקואליציה ובשל בקשתו של ח"כ ינון אזולאי לסיים את תפקידו כיו"ר הוועדה.

החל מהיום (שני) יעמוד בראש וועדת האתיקה, ח"כ משה רוט מיהדות התורה, נציג חסידות צאנז במפלגה. 

בנוסף, ח"כ מיכל וולדיגר מהציונות הדתית מונתה לנציגה השניה של הקואליציה בוועדה, במקומו של ח"כ רון כץ מיש עתיד. זאת משום שהחוק מחייב שבוועדה יכהנו שני נציגים מהקואליציה ושניים מהאופוזיציה ולאחר פרישת המחנה הממלכתי הפכה מפלגתו של גנץ לסיעה באופוזיציה. 

ח"כ פנינה תמנו-שטה מהמחנה הממלכתי וח"כ שרון ניר מישראל ביתנו, שכבר מכהנים כחברי ועדת האתיקה, ימשיכו בתפקידם.

ועדת האתיקה של הכנסת עוסקת בהטלת סנקציות על חברי כנסת שביצעו עבירות אתיות והתנהגות בלתי הולמת. יו"ר הכנסת קובע את הרכבה באופן בלעדי.

באתר 'שקוף' פורסם לפני מספר ימים כי למרות שהצטברו על שולחן ועדת האתיקה עשרות תלונות על התבטאויות ופעילות חברי כנסת, הוועדה לא קיבלה החלטה מאז חודש פברואר. 

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה מסר לאחר שינוי הרכב הוועדה: "ראשית, אני מבקש להודות לח״כ אזולאי שמילא את תפקידו בשליחות ובמסירות רבה מתוך מטרה להביא להתנהלות ראויה יותר במשכן. 

אוחנה הוסיף: "פעילותה של ועדת האתיקה חשובה היום, בזמן מלחמה, יותר מתמיד, כדי להבטיח שהשיח הפרלמנטרי לא יחצה קווים אדומים, בייחוד בימים בהם השיח הציבורי רווי בהסתה חסרת תקדים. אל לנו להקל בה ראש, ועלינו למנוע ממנה לחדור אל כתלי משכן נבחרי ישראל ולהוקיע אותה בכל מקום בו היא נמצאת. עבודה רבה וחשובה לפני חברות וחברי הוועדה ואני מאחל להם בהצלחה".

ועדת האתיקה משה רוט ינון אזולאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד