כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
"פחדתי לגעת בו"

ראש הישיבה הישיש ורעייתו בפודקאסט: "ראו את השכינה על התינוק"

ראש הישיבה הגר"צ קושלבסקי בן ה-88 ורעייתו התראיינו לפודקאסט הפופולרי בארה"ב שם נפתחו וסיפרו על ה'שידוך' ביניהם, איך התחתנו תוך 11 ימים? והאם אליהו הנביא התגלה לראש הישיבה בחלום?

ראש הישיבה הישיש ורעייתו בפודקאסט: "ראו את השכינה על התינוק"
הברית לבן הגר"צ קושלבסקי צילום: חיים גולדברג\\פלאש90

הגאון רבי צבי קושלבסקי בן ה- 88 שריגש את העולם היהודי בהולדת בנו הבכור אחרי עשרות שנות ציפייה, התראיין יחד עם רעייתו הרבנית שתחי' לפודקאסט האמריקאי 'השראה לאומה' של יעקב לנגר. מדובר באחד מהפודקאסטים המאוזנים ביותר באמריקה שם חשף דברים שטרם סיפר עד עתה. 

תחילה סיפר רבי צבי על עצמו שהוא היה התינוק הראשון שנולד בבית החולים אסותא שבזמנו זה היה ממש מחוץ לתל אביב. אביו זצ"ל חשש מאוד לצאת מהעיר לבית החולים כי היו יכולים להגיע לכדי סכנת נפשות ממש אם היו יוצאים אז מחוץ לעיר. 

כאשר היה תינוק, סבא שלו מצד אמו שהתגורר בקונטיקט ורעייתו, שרה, היו בדעה שצריך להגיע לאמריקה כי שם זה מאוד בטוח יחסית לישראל, בזמן שכאן היו רוחות מלחמה בתחילת שנות ה-40.

בנוסף סיפר כי לאחר שהתחתן בשנית הרופאים בדקו אותו הם אמרו לו שגם כעת לא יהיה לו ילדים בטח כאשר רעייתו מבוגרת.

ראש הישיבה פונה לרעייתו ושואל: בת כמה היית כשהתחתנו?". היא עונה: "אין טעם להסתיר כשכל העולם יודע - הייתי בת 57".

לאורך כל הראיון התינוק נמצא על ידי הרבנית שהוא בוכה מידי פעם והרבנית מספרת על חנה שהתפללה לזש"ק ואומרת: "אל הנער הזה התפללתי. התינוק נולד מתפילה. דיברתי לאחרונה בפני נשים ואמרתי להם, אני אמנם חיכיתי חמש שנים לתינוק אבל יש לי שבעה ילדים וארבעה נכדים אז לא היה לי ממש כוונה בתפילה והכל הגיע מראש הישיבה. "הרגשתי שהוא ממש קדוש עד שפחדתי לגעת בו".

המראיין שואל את הזוג: האם ראש הישיבה מרגיש שזה כמו הנס שהיה לאברהם אבינו שהיה מעל הטבע?

הגר"צ קושלבסקי: "כן. כולם נתנו לי ברכות כל הזמן שלא היה נראה שהם עוזרות בכלל. ידעתי שזה נסיון גדול. לכן יכולתי להתגבר על השטן שניסה לבלבל אותי. ידעתי את האמת".

האם לראש הישיבה היה חלום על אליהו הנביא שמגיע אליו בחלום?

ראש הישיבה: ''לא ידעתי שזה היה אליהו, אלא מישהו הגיע אלי בחלום ואמר לי הקב"ה שמע לתפילות ויהיה לך תינוק בעז"ה. התעוררתי והרגשתי טוב אבל זה לא שינה מאומה מההתנהגות שלי.  אתה צריך ממש להאמין. אם לא מאמינים במאה אחוז זה לא יועיל". 

מי היה השדכן שלכם?

הרבנית: אני כותבת ספר על אליהו התינוק ואז אני נזכרת במעורבות של הרב טראוויס (הרב אברהם טראוויס, מגיד שיעור בישיבה, פוסק ידוע בשכונת הר נוף בירושלים), זה היה חסד של ממש כי הייתי במצב מאוד קשה והרגשתי שאני רוצה קרבת אלוקים. הכרתי את הרב טראוויס דרך הספרים שכתב, אחד הספרים נקרא ''להתפלל עם שמחה'' ואף תרמתי להדפסתו. 

כאשר משפחת קראהן (ר' יוסף קראהן הבעל קורא בישיבת 'היכל התורה' ואחיין של הרב פסח קראהן הדרשן הידוע מאמריקה) ואשתו קיבלו את הפרטים של הרבנית וראו שאחד המספרים לבירורים זה הרב טראוויס, הם צלצלו אליו לברר והוא ענה במקום לשמוע את הפרטים - תראו את מה כתבתי עליה כהכרת הטוב לתרומה שלה. 

כאשר ראש הישיבה ראה את ההקדשה הוא הכריז: " זה הזיווג שלי!"

הרבנית: החסד שעשיתי לתרום כסף כדי שאנשים יתפללו עם שמחה - זה היה אחד הדברים שקידמו את השידוך. 

ראש הישיבה: "בפגישה הראשונה משום מה חשבתי שהיא צריכה תמיכה כלכלית, ואמרתי לה מיד בואי נתחתן. אגב, התברר שזה ממש לא היה נכון. ואז אמרתי לה עכשיו מתחתנים".

הרבנית: זה היה בפגישה הראשונה, לאחר 11 דקות. וראש הישיבה הודיע לי שהחתונה תיערך בעוד 11 ימים. אגב, היו אנשים שניסו להניא אותי מלהתחתן. אבל הקשבתי לדעת תורה ואני שמחה שיכולתי לקדש שם שמים.

ביום הלידה, איך הראש ישיבה הרגיש? 

ראש הישיבה: "הרבנית הייתה לחוצה כי לפני הלידה אמרו לה שהתינוק מידי גדול ושאר חששות אבל לא היה לזה שום אחיזה במציאות". 

הרבנית: "על התגובה שלך כשראית את התינוק - קראתי באיזה מקום שראית את השכינה על התינוק".

ראש הישיבה: ''לא רק אני ראיתי את השכינה! היו שם אחיות חילוניות ואפילו גויות שראו את התינוק עם פנים זוהרות".

הרבנית: "בעלי ראה השכינה כי ידע במשך 70 שנה בהן הוא מכהן כראש ישיבה שיש לו עשרות אלפי תלמידים והתפקיד שלו זה להביא תקוה וחיזוק לכלל ישראל''.

ראש הישיבה: ''אליהו התינוק נקרא על שם אבא שלי זצ''ל שבעצמו נקרא על שם הגאון מוילנא''. 

האם ידעת כל חייך שכאשר יהיה לך תינוק זה יהיה השם שלו?

ראש הישיבה: "בוודאי. זה התינוק והוא יזכה בעז"ה לקבל פני משיח". 

בהמשך הרבנית מספרת שהיא השתתפה בפאנל של שידוכים במנהטן והיא פגשה בנות בגיל 30+ שמאוד רוצות להתחתן. והיא מבטיחה להתפלל על כל אחת בקבר רחל ובכותל המערבי וגם שבעלה הרב יתפלל, והיא מצרפת את כתובת המייל [email protected] שניתן לשלוח שמות לתפילה. 

לסיום היא נשאלת האם ההורים נותנים רשות לראיין את אליהו כאשר הוא יהיה בעז''ה גדול בישראל?

''בודאי! בשמחה!"

הרב צבי קושלבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד