כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
"אין דרך אחרת"

"לא תהיה פתיחת שנת הלימודים בספטמבר ולא תהיה תיירות"

תא"ל (מיל') אפי איתם: "צריך להיערך מחדש ולהיות מוכנים למערכה הבאה תוך זמן קצר. גורלי כמובן מי יהיה בבית הלבן בעוד חמישה חודשים"

"לא תהיה פתיחת שנת הלימודים בספטמבר ולא תהיה תיירות"
אפי איתם צילום: פלאש 90

רבות דובר על היום שאחרי ברצועת עזה ועתיד תושבי הרצועה, אך הפתרון לא נמצא באופק. תא"ל (מיל') אפי איתם ניתח את המהלכים הבאים של מדינת ישראל ברצועת עזה, בהם מעורבות אזרחית וביטחונית שוטפת. עוד הוא התייחס למצב בחבל הצפוני של הארץ. 

בשיחה עם אודי סגל וענת דוידוב אמר כי, "הלחימה והשמדת החמאס והתשתיות שלו יימשכו עוד די הרבה זמן - הצבא החמאסי, זה שהתנפל עלינו ב־7 באוקטובר כבר לא קיים, אבל הלחימה תימשך וצה"ל יישאר שם להערכתי עוד לפחות חצי שנה. אין שם לחימה עצימה כבר הרבה זמן, אבל זה תהליך, אני חושב שאנחנו ערוכים נכון - ציר פילדלפי יישאר בידנו לכל זמן הנראה לעין. מה שנצטרך להכריע זה שאנחנו צריכים לטפל באוכלוסייה האזרחית עד שיימצא מישהו אחר שיעשה את זה".

עוד ביקש להבהיר כי "כל מי שעיניו המבצעיות בראשו מבין שצה"ל יישאר ברצועה לפחות שנה או שנתיים, ישלים את התמרון ותוך כדי זה אולי תיבנה אלטרנטיבה שלטונית אחרת. לא ברור עדיין - זה תלוי מאוד מה יקרה בארה"ב ועם השותפות בהסכמי אברהם. עד אז ברור לגמרי שכל טיפת מים, אוכל ותרופות וכל מה שצריך לספק - צריך לעבור מייד כחול לבן ליד הנזקק. עשינו את זה אחרי מלחמת ששת הימים, עשינו את זה שנים בעזה, עשינו את זה ביהודה ושומרון, האמריקנים עשו את זה בגרמניה וביפן - אין דרך אחרת, מעולם לא הייתה. אין דבר יותר מוסרי מזה שצה"ל שכבש את השטח יספק מים ופיתות לאזרחים".

על המצב בצפון אמר: "אם הייתי ראש הממשלה הייתי מדבר אל עם ישראל, מתייחס למערכה שאנחנו נמצאים בה ואומר לו שזה יימשך שלוש שנים - שנה לעזה, שנה ללבנון ושנה כדי להתארגן בעיקר מול מה שיקרה מול האיראנים. בזמן הזה יתרחשו הרבה דברים, אבל מדינת ישראל צריכה לטפל בבעיות הביטחוניות היסודיות שלה שלא טיפלה בהן שנים. האם זה יקרה במקביל? התשובה היא לא. צריך להגיד שלא תהיה פתיחת שנת הלימודים בספטמבר ולא תהיה תיירות, כי ברור לגמרי שחיזבאללה אינו בעיה פתורה ונצטרך לפתור אותה דרך לחימה. צריך להיערך מחדש ולהיות מוכנים למערכה הבאה תוך זמן קצר. גורלי כמובן מי יהיה בבית הלבן בעוד חמישה חודשים".

חיזבאללה אפי איתם חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד