כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
מתנערים מהמחדל

מי שחרר את המחבל? קרב האשמות בין שב"כ ושב"ס

מחדל שחרורו של מנהל בית החולים שיפא: בשב"כ מגלגלים את האחריות לשב"ס, עליו מופקד השר בן גביר, אולם בשירות בתי הסוהר טוענים בתוקף כי מי שקיבלו את ההחלטה על השחרור הם צה"ל ושב"כ וחושפים את צו השחרור

מי שחרר את המחבל? קרב האשמות בין שב"כ ושב"ס
מחבלי חמאס בכלא צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

קרב האשמות בין שירות הביטחון הכללי ושירות בתי הסוהר, ברקע שחרורו של מנהל בית החולים שיפא ברצועת עזה, מוחמד אבו סלמיה, שעורר סערה.

בשב"כ מגלגלים את האחריות לשב"ס, עליו מופקד השר בן גביר, אולם בשירות בתי הסוהר טוענים בתוקף כי מי שקיבלו את ההחלטה על השחרור הם צה"ל ושב"כ.

"לאחרונה התקבלה החלטה על שינוי ייעודו של מתקן ״שדה תימן״, כך שיוחזקו בו עצורים לתקופות קצרות בלבד", נכתב בהודעת שב"כ. "בהתאם לכך נדרשו שב"כ וצה"ל, בהמשך לדיונים שהתקיימו בראשות המל״ל, לפעול לשחרור עשרות עצורים בכדי לפנות מקומות כליאה".

לפי ההודעה: "מזה כשנה מתריע שירות הביטחון הכללי בכל פורום אפשרי, בכתב ובעל פה, על מצוקת הכליאה והחובה להגדיל את מספר מקומות הכליאה, נוכח הצורך במעצר מחבלים באיו״ש וברצועת עזה".

בשירות הביטחון הכללי הדגישו כי "מצוקת הכליאה מובילה לביטול יום יומי של מעצרי חשודים בפעילות טרור, ולפגיעה ישירה בביטחון המדינה. גם הלילה בוטלו מעצרים ובכללכם מעצר מבוקשים המתכננים פעילות טרור כנגד אזרחי ישראל.

"לצערנו, פניות אלה, בכתב ובעל פה, שהועברו לכלל הגורמים הרלוונטיים, ובראשם המשרד לביטחון לאומי, האמון על כך, לא הועילו, ובפועל לא גדל מספר מקומות הכליאה באופן ההולם את הצורך. 

הם הבהירו כי "שב"כ התנגד לשחרר עצורים פלסטיניים משטחי איו״ש, מהם נשקפת מסוכנות מיידית ופעילי נוח׳בה של חמאס המעורבים בלחימה ובפגיעה באזרחים ישראלים. לכן, לאור הצורך המדינתי כפי שנקבע על ידי המל"ל הוחלט על שחרור מספר תחום של עצורים מהרצועה, מהם נשקפת מסוכנות פחותה, וזאת לאחר בחינת המסוכנות הנשקפת מכלל העצורים. 

"על אף שמנהל בית החולים שיפאא עומד בכלל התבחינים אודות רמת המסוכנות הנשקפת ממנו אל מול אסירים אחרים - האירוע יתוחקר. 

עוד נמסר: "בלית ברירה, ללא פתרון מיידי למצוקת מקומות הכליאה, מעצרים ימשיכו להתבטל ועצורים ימשיכו להשתחרר".

מנגד, בשירות בתי הסוהר השיבו בהודעה תקיפה משלהם וחשפו את צו השחרור, עליו חתום קצין בצה"ל בדרגת תת-אלוף: "לצערנו בשל פרסומים שקריים, אנו נאלצים לחשוף את צו השחרור של מנהל בית החולים בשיפא. בניגוד לטענות השיקריות המתפרסמות בשעות האחרונות, מי שקיבל את ההחלטה לשחרר את מנהל בית החולים שיפא' הוא צה"ל ושב"כ - ולא שב"ס. שב"ס אינו מקבל החלטות על דעת עצמו לשחרר אסירים מכל סוג שהוא, אלא אמון על כליאת אסירים בלבד.

דוברות שב"סהצו המורה על שחרור מנהל שיפא'צילום: דוברות שב"ס
 

עוד אמרו בשב"ס: "בנוסף, מנהל בית החולים לא שוחרר בשל מצוקת הכליאה, העצור שוחרר מתאו בכלא נפחא. לכן, כל טענה בנוגע לכשל בשחרור פוגע במקצועיות וטוהר המידות של לוחמי הכליאה המתמודדים יום יום עם הגרועים שבמרצחים.

"שב"ס ימשיך וינהג כארגון ממלכתי ולא יגרר לכל שיח שתכליתו הטלת רפש הדדית, ככל שיש מי שמשמיע טענה שיתייצב בשם אומרה", מסרו בארגון.

הבוקר, תקף השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, את שר הביטחון יואב גלנט, ברקע שחרור מנהל בית החולים שיפא: "שחרור מנהל בית החולים שיפא בעזה יחד עם עוד עשרות מחבלים הוא הפקרות ביטחונית. הגיע הזמן שראש הממשלה יעצור את גלנט ואת ראש השב"כ מלנהל מדיניות עצמאית מנוגדת לעמדת הקבינט והממשלה".

 
שירות בתי הסוהר שירות הביטחון הכללי יואב גלנט איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד