כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
אירוע חמור

התנכל לישיבה בבית שמש, והצית את המקום לאחר שהורחק

תושב בית שמש התפרץ מספר פעמים לשתי ישיבות בעיר וגנב חפצים. הוא הוזהר שלא להיכנס לישיבה, הורחק מהמקום, איים להצית את הישיבה - וביצע. הנזק מוערך במאות אלפי שקלים

השריפה בישיבה
השריפה בישיבה צילום: דוברות המשטרה

כתב אישום הוגש אתמול (ראשון) כנגד תושב בית שמש, שהצית מבנה של ישיבה בעיר וגרם לנזק רב למקום. 

הדיווח התקבל במוקד 100 של המשטרה לפני שבוע, על שריפת מבנה של ישיבה ברחוב בני דן בעיר בית שמש. למקום הוזנקו שוטרים ולוחמי אש שפעלו להשתלטות על הלהבות ולכיבוי השריפה. כתוצאה מהשריפה נגרם נזק למבנה בית הכנסת, וכן לארון וספרי קודש שהיו בתוכו. 

בעקבות המקרה, נפתחה חקירת משטרה בסיוע חוקר דליקות מטעם כבאות והצלה ומהר מאוד התברר כי קיים חשד ממשי להצתה מכוונת. במסגרת החקירה נגבו עדויות ונאספו ממצאים וראיות. 

דוברות המשטרההנזק שנגרם לישיבה בבית שמש בעקבות הצתהצילום: דוברות המשטרה

בנוסף, עלה בחקירה כי במהלך השבוע האחרון אירעו במקום מספר התפרצויות וגניבת רכוש ופריטים נוספים, זאת לצד איומים מצד הנאשם, בן 28 מבית שמש, כלפי אנשי שתי ישיבות הפועלות במקום. באחד המקרים נכנס הנאשם אל אחת מהישיבות, התקלח במקום וגנב חפצים ופריטים נוספים. בעקבות מעשיו, הוא הוזהר על ידי מנהל המקום שלא להיכנס לישיבה. 

ימים ספורים לאחר מכן, לאחר שלא נענה הנאשם לעזיבה מוחלטת של "זולה" שהקים לעצמו על גג המבנה, אספו דרי המקום את חפציו והוציאו אותם. בתגובה לכך הוא איים: "מי הוציא לי את הדברים? חכו תראו אני אשרוף לכם את הישיבה" ובהמשך אותו היום אף הפנה את איומיו כלפי מנהל הישיבה והטיח בפניו "אתם תראו אני אשרוף לכם את כל הישיבה".

בתאריך 22.6 בשעות הצהריים, פרץ הנאשם לישיבה תוך ששבר קיר גבס, נכנס דרכו ולאחר מכן, גנב "קורנפלקס" ויצא כלא היה. 

סרטון בו תועד הנאשם באחת ההתפרצויות, יוצא עם קופסת "קורנפלקס" בידו. צילום: דוברות המשטרה

ביום למחרת, סילקו תלמידי הישיבה בשנית את חפציו של הנאשם מגג המבנה. שעות ספורות לאחר מכן, התקבל דיווח על שריפה בישיבה, בעקבותיה נגרם נזק רב כאמור בשווי מאות אלפי שקלים, שגרם בין היתר להשבתת הקומה השנייה של הישיבה וכן נזקי חשמל, מזגן ועוד.

במסגרת החקירה, כבר שעות ספורות לאחר מכן, נעצר הנאשם ונחקר בשל מעשיו. מחקירתו עלה בין היתר כי ערב קודם, גמלה בליבו ההחלטה "לנקום" בשל הרחקתו מהמקום, הוא טיפס על סולם המוביל אל גג המבנה משם נטל מצת ובאמצעותה כפי הנראה הצית את הלהבות שגרמו נזק ממשי לבית הכנסת ולתכולתו. כשהבחין בלהבות ובעשן המיתמר, נמלט מהאזור.

מעצרו של הנאשם הוארך לבקשת חוקרי המשטרה מיום מעצרו בבית המשפט לטובת השלמת פעולות החקירה שנדרשו. בימים אלו הושלמה החקירה ואתמול (ראשון) הגישה פרקליטות ירושלים את כתב האישום נגדו לבית המשפט, לצד בקשה להורות על מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

כתב אישום מייחס לנאשם עבירות של הצתה, היזק בזדון, איומים, גניבה והתפרצות למקום מגורים או תפילה. מעשיו הסבו נזק בסכום מוערך של מאות אלפי שקלים למבנה בית הכנסת בישיבה שבשכונת רמת בית שמש ולמספר ספרי קודש במקום, אירוע שבדרך נס הסתיים ללא נפגעים גם בנפש.

רב-פקד אביעד בלמס, קצין החקירות והמודיעין בתחנת המשטרה בבית שמש, ציין כי "הנאשם נגדו הוגש כתב אישום, בחר מטעמיו הוא להקים לעצמו מקום מגורים ארעי על גג מבנה בעיר. אם לא די בכך, ניצל זאת לביצוע עבירות פליליות במהלכן פרץ וגנב מתלמידי המקום רכוש ופריטים נוספים. בחוצפתו הרבה, לאחר שנתפס על ידם והתבקש לעזוב ולא לשוב בשנית, "נקם" הנאשם והצית להבות שהסבו נזק למבנה ולספרי הקודש. לאחר מעצרו, הושלמה חקירתו בתחנת בית שמש והיום הגישה הפרקליטות את כתב האישום נגדו לבית המשפט. משטרת ישראל ומחוז ירושלים בפרט, תמשיך לפעול ללא פשרות לאיתורם של מעורבים בעבירות הפוגעות בביטחון הציבור, שלומו ורכושו, ותמצה כלפיהם את הדין".

בית שמש משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד