כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
בראשות גדולי ישראל

תיעוד ענק ומסכם: עשרות אלפים בעצרת נגד חוק הגיוס

רבבות משתתפי העצרת נגד חוק הגיוס התכנסו בראשות גדולי ישראל מכל העדות והחוגים לאחר תהלוכת ענק על פני רחוב מלכי ישראל לשמוע את דבר המערכה. הצלם דוד ארזני מגיש גלריה מסכמת

תיעוד ענק ומסכם: עשרות אלפים בעצרת נגד חוק הגיוס
העצרת נגד חוק הגיוס צילום: דוד ארזני

עשרות אלפים השתתפו אתמול (ראשון) בתהלוכת המחאה ועצרת הרבבות נגד גזירת גיוס על בני הישבות על פני רחוב שרי ישראל מלכי ישראל והרחובות הסמוכים, בראשות מרנן ורבנן מנהיגי קהילות הקודש חברי הבד"ץ העדה החרדית אדמורי"ם רבנים וראשי ישיבות רבנן ותלמידיהון כן השתתפו רבבות תלמידי ישבות הקדשות מכל העדות והחוגים מכל רחבי ארה"ק 

רבבות בני היהדות החרדית הנאמנה התאספו הערב לעצרת הרבבות ותהלוכת מחאה על פני רחובות כיכר השבת מלכי ישראל שרי ישראל בראשות מרנן ורבנן מנהיגי קהילות הקדוש אדמורי"ם וראשי הישיבות ומורי הוראה שלדבריהם באו "למחות על הפשע הנורא כאשר מדינת ישראל זוממים להעביר חוק גיוס נורא להשמיד את בחורי ישראל ולהורידם לבאר שחת בצבא הטמא היה לא תהיה ולהכריז קבל עולם ומלאו כי לא מוכנים ללכת לא להסכים לא לפשרות בעניין זה".

לאחר העצרת בזופניק ערב התאספו ע"פ כיכר השבת רבבות מכל העדות והחוגים, שהגיעו להביע את זעקתם שם התקיימה עצרת תפילה וסליחות לביטול גזירת הגיוס, לפני העמוד ניגש לאמירת תהילים הרה"ח ר' נפתלי רוטשילד ממשפיעי קהילת סאטמאר ירושלים ובסליחות עבר לפני התיבה הגאון רבי אליהו ליברמן מרבני בני תורה,

לאחמ"כ הכריז המנחה הרה"ח ר' דוד קליין ראש חבורת קהל חסידי ירושלים על מטרת המחאה ועל מטרת תהלוכת המחאה כדי להודיע בשער בת רבים, את עמדתינו ואת עמדת כל יהודי חרדי שלא מתגייס לצבא בשום אופן וצורה שיהיה.

רבבות אלפי אלופי שלומי אמוני ישראל יצאו בתהלוכת המחאה והכאב בשאגת 'גיוואלד גיוואלד' של המוני בני ישראל מכל תושבי ארץ הקודש חסידים, ליטאים, ספרדים, מכל שדרות היהדות החרדית, כולם ערבים זה לזה, כאשר בתוך קהל האלפים נסעו שיירות מרנן ורבנן מנהיגי קהילות הקודש וחברי הבד"ץ וגדולי מאורי ישראל.

כשהגיעו לרחוב שרי ישראל, הנחה את המעמד הרה"ח ר' דוד קלייין וכיבד את הגאון רבי דוד זיכרמן מגדולי עסקני ציבור בני התורה לשאת דברים שזעק: "ארץ ישראל בוערת, מאות רבבות אנשים זועקים כאן לא לגזירות לא לפשרות לא לפיתוים! לכלא ולא לצבא, כאשר בסיום דבריו יצאו בשירה עצו עצה ותעופה דברו דבריו ולא יקום כי עמנו קל".

לאחר מכן נשא דברים המשפיע הגה"ח ר' שאול סירוטה מרבני קהל הקודש קרן אור דחסידי ברסלב וראש כוללי אש דת למו אשר הרחיב בלבת אש קודש על גודל הסכנה לבחורים החלשים ע" גזירה נוראה זו וכן על זה שצריכים להתפלל כל אחד כפי יכלתו לביטול רוע הגזירה ולמחות כדת של תורה.  

לאחר מכן ניגש לפני התיבה הגאון רבי יהושע דוד טורצי'ן מנהיג קהילות הפרושים ובקול בכי אמר בהתעוררות רב אבינו מלכינו כאשר כל הקודש ביחד אלפי אלופי ישראל אומרים אחריו, וסיום בברכת קדשו שהקב"ה ישמע תפילתינו לביטול רוע הגזירה.

בסיום המעמד כובד הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר בקבלת עול מלכות שמים וסיים בברכת קדשו לכל קהל המשתתפים.

צפו בגלריה מסכמת 

העדה החרדית גזירת הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד