כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
התפרקות

עיר מופגזת, ועכשיו גם ללא הנהגה: העירייה הצפונית הודחה

מועצת העיר קרית שמונה הודחה לאחר שלא הצליחה להעביר תקציב וראש העיר יזומן לשימוע במשרד הפנים. גורם במשרד הפנים ביקר בחריפות את התנהלות הנהגת העיר ואמר כי "היא בלתי נתפסת". ראש העיר תקף את חברי המועצה: "פיתחו אלרגיה לאחריות והחליטו לברוח כל עוד נפשם בם" והצהיר: "בכוונתי להישאר ולהילחם"

עיר מופגזת, ועכשיו גם ללא הנהגה: העירייה הצפונית הודחה
קריית שמונה מופגזת צילום: Ayal Margolin/Flash90

עיריית קרית שמונה הודחה הלילה (בין ראשון לשני), לאחר שלא הצליחה להעביר את תקציב הרשות לשנת 2024. כך פרסם יאיר קראוס ב-ynet.

קרית שמונה, העיר הצפונית ביותר בישראל השוכנת באצבע הגליל, סופגת מאז תחילת המלחמה ירי בלתי פוסק מצד חיזבאללה ורוב תושבי העיר פונו ממנה ופזורים בבתי מלון רחבי הארץ.

בחודש מאי, דיווח ראש העיר, אביחי שטרן, שמתוך כ־24,000 תושבים, רק 3,000 איש נותרו בקריית שמונה. 

בעקבות המלחמה הקשה, לא התקיימו הבחירות בעיר וראש העיר אביחי שטרן יחד עם חברי המועצה המכהנים המשיכו בתפקידם, אך נכשלו שוב ושוב בהעברת תקציב הרשות.

ראש העיר שטרן מתמודד עם מועצה לעומתית, שרוב חבריה אינם בקואליציה וכמה מהם אף מתמודדים מולו בבחירות לראשות העיר.

שטרן ביקש ממשרד הפנים מספר הארכות, אך לאחר שאתמול שישה מחברי מועצת העיר הצביעו נגד התקציב לשנת 2024 והפילו אותו, שר הפנים משה ארבל החליט להשתמש בסמכותו על פי החוק להדיח את מועצת העיר ולמנות ועדה לניהול קרית שמונה. 

בימים הקרובים צפוי שר הפנים לזמן את ראש העיר לשימוע ולאחר מכן על ארבל להחליט האם למנות רק ועדה במקום חברי מועצת העיר או גם ראש עיר ממונה. כך או כך, הוועדה שתמונה תכהן עד לבחירות שאמורות להתקיים בחודש נובמבר. 

גורם במשרד הפנים ביקר את התנהלות הנהגת העיר ואמר כי "היא בלתי נתפסת. במקום להתאחד, להעביר תקציב ולגלות קצת אחריות לנוכח המצב והמלחמה - הם לא מצליחים לעשות זאת וגזרו את הדחתו של ראש העיר".

ראש העיר אביחי שטרן תקף בחריפות את חברי המועצה, בפוסט בפייסבוק: "ב-7.10 קראתי לחברי המועצה לישיבת חירום, ביקשתי מהם לשים פוליטיקה בצד למען העיר, למען התושבים. באמת האמנתי שאכפת להם מהעיר למרות עשרות ההחלטות שהם קיבלו נגדה משיקולים פוליטיים.

"אך אתמול הם הוכיחו חד משמעית שטעיתי לגביהם. בזמן הכי קשה של העיר, הם ברחו. הם לא רצו להתפטר, אז הם הצביעו נגד אישור תקציב החירום - מה שהוביל לפיטורים שלהם לפי חוקי מדינת ישראל. דרך מוזרה לברוח מאחריות וממנהיגות בשעת קושי ומשבר.

שטרן הוסיף כי "תקציב החירום הזה חשוב לקריית שמונה, חשוב לתושבים, אמור לתת מענה לאתגרים שכולנו חווים ביום יום, וגם להתחיל לבנות את העיר כדי שיהיה לאן לחזור. אבל זה לא עניין את חברי המועצה, הם כנראה פיתחו אלרגיה לאחריות והחליטו לברוח כל עוד נפשם בם.

הוא הצהיר: "בכוונתי להישאר ולהילחם למען העיר, למען התושבים, בזמנים הטובים ובוודאי שבזמנים הקשים של קריית שמונה. התמודדנו ב-5 השנים האחרונות עם גירעון של 160 מיליון, קורונה ועוד מגוון אדיר של אתגרים - וניצחנו בכולם. גם את המלחמה ננצח".

קרית שמונה אביחי שטרן משרד הפנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד