כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
בינתיים מאכזב

ערוץ חדש בישראל עלה לאוויר: התוכנית המתחרה בינון מגל

ערוץ i24news בשפה העברית עלה לאוויר סוף סוף, אך לא ממש סיפק את הסחורה. למרות הטאלנטים שגויסו, הרמה עדיין לא עומדת בציפיות

ערוץ חדש בישראל עלה לאוויר: התוכנית המתחרה בינון מגל
פרסומים על עליית ערוץ i24 צילום: מתוך הפייסבוק של צבי יחזקאלי

אחרי חודשים של גיוס אנשי צוות לכל תחומי הסיקור, ערוץ החדשות i24news בשפה העברית עלה אמש (ראשון) בשעה 19:53 לאוויר עם שידור המהדורה המרכזית הראשונה בהגשת העיתונאית מירי מיכאלי, עד לפני חודשים ספורים מגישת תוכנית הבוקר ב'ערוץ 13'.

באולפן כיכבו כוכבים מוכרים מכלי תקשורת אחרים, לצד דמויות חדשות. בין הפרשנים נראו: צבי יחזקאלי שערק מ'ערוץ 13', הפרשן הצבאי של 'ידיעות אחרונות' יוסי יהושוע, הכתב הפוליטי של 'מעריב' וערוץ 'כנסת' לשעבר נדב אלימלך, מגישת 'ערוץ 14' לשעבר נווה דרומי ועוד.

הערוץ הכי ישראלי בעולם?

הדבר הצורם ביותר היה שהערוץ כונה בפתח המהדורה על ידי המגישה מיכאלי כ"ערוץ החדשות הכי ישראלי בעולם", אלא ששמו עדיין באנגלית, שפה שזרה עדיין לרבים מהישראלים, כך גם חלק מהתוכן המוצג על המסך הינו בשפה האנגלית כמו תחזית מזג האוויר בכמה ערים בעולם.

כתב התקשורת של ynet, רן בוקר התייחס לכך וכתב: "במונולוג הפתיחה נאמר ש-I24news הוא ״ערוץ החדשות הכי ישראלי בעולם״. ואני אוסיף, שהוא כל כך ישראלי - עד כדי שהשם שלו באנגלית…".

דיווח תחת "פרסום ראשון" שהוכחש מכל הצדדים

אגב יצוין כי במהדורה המרכזית ניסו לרשום הישגים והביאו כמה פרסומים ראשונים, אלא שאחד מהם הופרך לחלוטין משני הצדדים. מדובר בדיווח לפיו תא"ל עופר וינטר שהודח מצה"ל ישולב בתפקיד בכיר במשטרה, אלא שתוך זמן קצר, גם וינטר וגם לשכת השר בן גביר הכחישו את הפרטים.

כתב 'ערוץ 13', בר שם אור דיווח: "שאלתי את מקורביו של עופר וינטר האם קיבל הצעה להתמנות לניצב במשטרה כפי שדווח הערב ונמסר לי: ״לא ברור איך אפשר לעשות חדשות ממשהו ללא בדל של אמת״. לדברי מקורביו גם אם היה מדובר בהצעה קונקרטית זה לא משהו שמעניין אותו לעשות".

מלשכת השר בן גביר נמסר לכלי התקשורת כי "בניגוד לפרסומים השגויים הערב, השר בן גביר לא הציע לתא"ל עופר וינטר את תפקיד ראש אגף המבצעים במשטרה - והפרסומים הינם על דעת המפרסם אותם בלבד. השר בן גביר מעוניין לראות את תא"ל וינטר משתלב במשטרה, אך יציע לו לעשות זאת רק לאחר כניסת המפכ"ל החדש לתפקידו, ולאחר שתא"ל וינטר ישתחרר מצה"ל".

מתחרה לפטריוטים של ינון מגל? תוכנית חדשה

יצוין כי לאחר המהדורה המרכזית, שודרה תוכנית חדשה בשם "הישראלים", מעין פאנל בעלי דעה בהגשת אורי קוואל, שעבר גם הוא מ'ערוץ 13'. בפאנל השתתפו משמאל: השחקן יוסי מרשק ואיש העסקים אייל ולדמן, ומימין הכדורגלן לשעבר אלי אוחנה והשרה לשעבר אורלי לוי אבקסיס. בתוכנית הבכורה הגיע לראיון השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שהצהיר כי אם המלחמה תופסק הוא לא יישאר בממשלה.

התוכנית נחזית לכאורה כמתחרה ב'פטריוטים' של 'ערוץ 14' המשודרת במקביל באותה שעה, אולם מצפייה בה, נראה שהיא שונה לגמרי בתכלית. היא רגועה יותר, מנומסת מדי, היא ללא קהל באולפן, אין את השואו ואת הלהט שעושה ינון מגל, ואת ההומור שמשחיל יותם זמרי.

 

i24 ניוז i24NEWS ערוץ i24 אורי קואל מירי מיכאלי צבי יחזקאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד