כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
מפקד התחנה חילץ

דרמה במחאת הגיוס: המפגינים תקפו את השר לשעבר ליצמן | תיעוד

בתיעוד בלעדי של כתב "בחדרי חרדים" יאיר לוי נראים המונים צובאים על רכבו של השר לשעבר יעקב ליצמן שנקלע משום מה למחאת הגיוס של העדה החרדית בירושלים. הרכב ניזוק, והשר פונה לבסוף בסיוע פלוגת יס"מ ללא פגיעה משמעותית

דרמה במחאת הגיוס: המפגינים תקפו את השר לשעבר ליצמן | תיעוד
ההמון סביב רכבו של ליצמן צילום: יאיר לוי, בחדרי חרדים

במהלך מחאת 'העדה החרדית' ו'הפלג הירושלמי' נגד סכנת גיוס בני הישיבות, הותקף קשות רכבו של השר לשעבר יעקב ליצמן שמשום מה נקלע לעין הסערה.

בתיעוד בלעדי של כתב "בחדרי חרדים" יאיר לוי נראה ההמון צר על רכבו של ליצמן מנתץ את חלונותיו ומשחית אותו, תוך שמאשימים אותו במחדל גיוס בני הישיבות.

תקיפת רכבו של ליצמן צילום: יאיר לוי, בחדרי חרדים

כעבור דקות ארוכות של חרדה וחשש כבד לשלומו של יו"ר יהדות התורה לשעבר, מפקד תחנה לב הבירה שלומי טובול בסיוע פלוגת יס"מ ומכתזית חילצו את השר לשעבר מההמון הזועם. נמסר כי מצבו של ליצמן טוב.

מתנועת 'בני תורה' נמסר בתגובה לתיעוד כי הם מגנים את תקיפתו של חכ"ל יעקב ליצמן בשולי עצרת הרבבות נגד חוק הגיוס. "עשרות אלפי בני התורה שהגיעו להביע את מחאתם וזעקתם נגד גזירת הגיוס התנהלו באורח מופתי. כל התנהלות שאינה תואמת את הנהגתם של בני התורה אינה על דעתנו וראויה לגינוי", נמסר.

משטרת ישראל עדכנה כי עד כה נעצרו 5 חשודים במהלך הפרת הסדר האלימה בירושלים. 2 מהם נעצרו בגין תקיפת שוטרים, ו-3 חשודים נוספים נעצרו בגין יידוי אבנים/חפצים.

חיים גולדברג, פלאש90מחאת הגיוס בירושליםצילום: חיים גולדברג, פלאש90

מוקדם יותר תקפו מפגינים את רכבו של השר גולדקנופף שנקלע לאזור. 

המחאה בירושלים צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

בתיעודים שהופצו ברשתות החברתיות נראים עשרות מפגינים מקיפים את רכב השר שנקלע ללב ההפגנה. כמה קיצוניים אף יידו אבנים לעבר הרכב. כוחות משטרה נאלצו לחלץ את השר מתוך ההמון.

המשטרה מסרה כי "בשלב מסוים מוקדם יותר, חלף במקום רכב של שר בממשלת ישראל, וחלק מהמוחים הקיפו ותקפו את הרכב והשליכו לעברו חפצים".

השר גולדקנופף מוקף במפגינים צילום: עדכונים מהארץ ומהעולם

בעקבות כך, פעלו כוחות המשטרה לחילוץ הרכב בבטחה, ובמקום החלה הפרת סדר שבמהלכה  יודו אבנים והושלכו חפצים לעבר כוחות המשטרה ברחוב מלכי ישראל. כתוצאה מכך נפגעה שוטרת קלות בראשה ולא נזקקה לפינוי לטיפול רפואי.

הפגנה נגד הגיוס ירושלים תחנת לב הבירה יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד