כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
מכה כואבת

27 מיליארד דולר נמחקו תוך שעות: המשבר שמאיים על חברת נייקי

סוף השבוע האחרון היה אחד הגרועים בתולדותיה של נייקי. קמעונאית הספורט הגדולה בעולם דיווחה ביום שישי על ירידה צפויה דבר שהוביל לירידה חדה במניית החברה

27 מיליארד דולר נמחקו תוך שעות: המשבר שמאיים על חברת נייקי
נעלי נייקי צילום: pixabay

מניית קמעונאית הספורט הגדולה בעולם נייקי צנחה בחדות ביום שישי בעקבות תחזית מאכזבת ורשמה את אחד הימים הגרועים בתולדותיה.

ביום שישי האחרון דיווחה נייקי על ירידה צפויה של כ־10% בהכנסותיה ברבעון הראשון של שנת 2025 לעומת השנה הנוכחית, והורידה את תחזית המכירות לשנת 2025 כולה.

ע"פ הדיווח בגלובס, המשקיעים הגיבו לדיווח די מהר מה שגרם למניית החברה לצלול בשיעור דרמטי של 20% ביום אחד, מה שמגלם מחיקת שווי של 27 מיליארד דולר בתוך שעות. מדובר ביום הגרוע ביותר של נייקי מאז 2001, והוא גרר אחריו גם מגמה שלילית בקרב קמעונאיות אחרות בתחום, בהן פוט לוקר ולולולמון.

shutterstockאילוסטרציהצילום: shutterstock

חשוב לציין כי הירידות הללו לא מגיעות בהפתעה מוחלטת. למעשה כבר חודשים ארוכים שנייקי סובלת מחולשה במכירות. כבר ברבעון הראשון של השנה ציינו בנייקי כי החברה צופה ירידה חד־ספרתית בהכנסות במחצית הראשונה של 2025.

בניסיון להתאושש, נייקי הכריזה בדצמבר 2023 על תוכנית רה־ארגון במטרה להפחית עלויות בכ־2 מיליארד דולר בשלוש השנים הקרובות ובהמשך הודיעה גם על פיטורים של אלפי עובדים. אבל נראה שזה לא עזר לרכוש מחדש את אמון המשקיעים, ומתחילת השנה מניית נייקי משלימה ירידה של כמעט 30%.

נייקי מניות בורסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד