כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
שיעור הצבעה גבוה

מכה קשה למקרון: הימין הקיצוני במקום הראשון

מפלגתה של מרין לה פן קיבלה 34% מהקולות בסיבוב ה-1 בבחירות בצרפת. מפלגת "החזית העממית" של השמאל נמצאת במקום השני. מפלה למקרון

מכה קשה למקרון: הימין הקיצוני במקום הראשון
נשיא צרפת עמנואל מקרון צילום: ארמון האליזה

מכה קשה לנשיא עמנואל מקרון הצרפתי, בסיבוב הראשון של הבחירות לאספה הלאומית, הבית התחתון של הפרלמנט, מובילה מפלגת הימין הקיצוני של מרין לה פן, כך עולה מהמדגמים שפורסמו הערב עם סגירת הקלפיות.

לאחר אחוז הצבעה גבוה בצורה יוצאת דופן, מפלגת האיחוד הלאומי של לה פן זכתה ב-34.5% מהקולות, ברית השמאל "החזית העממית החדשה" הגיעה למקום השני עם 28.5%, המפלגה של מקרון קיבלה 22.5% מהקולות.

תוצאות המדגמים מלמדות על שיעור התמיכה שלו זוכה כל מפלגה ברחבי צרפת, לגבי כמה מושבים תקבל כל אחת באספה הלאומית ומי מהן תשלוט בפרלמנט תתקבל רק אחרי הסיבוב השני והמכריע, שייערך בשבוע הבא.

מפלגתה של לה פן הגדילה את כוחה כמעט פי שניים מאז הבחירות הקודמות, ב-2022, אז זכתה ב-18% מהקולות. בתגובה לתוצאות אמרה לה פן כי העם הצרפתי הציב את "האיחוד הלאומי" בחזית ו"מחק את מחנה מקרון". שותפה ז'ורדן ברדלה, אמר כי אם ישיג רוב מוחלט בפרלמנט וייבחר לראש הממשלה, הוא יהיה ראש הממשלה של כל הצרפתים וינהג בכבוד בנשיא אך גם "יעמוד על שלו".

 

צרפת הנשיא מקרון בחירות מרין לה פן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד