כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
סיקור מרתק

התקשורת בחבל הבדלני: "חסידים הגיעו לרשקוב, השנה יש הרבה עולי רגל"

מסע הקודש לציון של המקובל רבי שבתי מרשקוב זי"ע בעיירה רשקוב, שבחבל הבדלני טרנסניסטריה סוקר בהרחבה על ידי התקשורת המקומית. "השנה יש הרבה עולי רגל בערך 300 איש"

התקשורת בחבל הבדלני: "חסידים הגיעו לרשקוב, השנה יש הרבה עולי רגל"
הסיקור בתקשורת המקומית צילום: ערוץ TCB

התקשורת בחבל הבדלני טרנסניסטריה, סיקרה "הגעת רבנים ומבקרים רבים" לקברו של המקובל רבי שבתי מרשקוב זי"ע הטמון בחבל העצמאי והבדלני במולדובה שנשלט על ידי הרוסים ואינו מוכר כישות עצמאית על ידי רוב מדינות העולם.

בדיווחים נאמר: "שוב הגיעו חסידים מישראל לכפר רשקוב. מדובר ביהודים דתיים, והביקור הוא עלייה לרגל המסורתי שלהם. לפני מספר שנים נמצא ברשקוב קברו של הצדיק היהודי המפורסם, הרב שבתי מרשקוב. הוא התגורר ברשקוב בראשית המאה ה-18 ושם כתב את הסידור שלו - ספר תפילה שעדיין מתפללים בו יהודים בכל העולם. עולי הרגל הראשונים הגיעו לרשקוב לפני שנתיים, גם הקיץ ביום השנה לפטירתו של הרב שבתי. השנה יש הרבה עולי רגל בערך 300 איש".

כזכור מוקדם יותר היום דיווחנו כי את המסע המיוחד לעיירה רשקוב הוביל המשפיע הרב יהושע שיינפלד, שחיזק את הקהל מדברי תורתו של בעל ההילולא.

המסע הנוכחי מגיע 279 שנים לאחר פטירתו, קברו של המקובל רבי שבתי מרשקוב זיע"א הפך למוקד עליה לתפילה. מסע הקודש לציון בעיירה רשקוב, שבחבל הבדלני טרנסניסטריה נערך בראשות רבה של מולדובה הרה״ג פנחס זלצמן ובהובלת משפיעים חסידיים. במעמד ההילולא הוכרז על הקמת ישיבה בקישינב מולדובה.

הקהילה היהודית במולדובה מקימה בסמוך לציון את בית הכנסת האורחים שיעניק אש"ל למתפללים שיעלו לציון הקדוש לאורך השנה.

מסע הקודש, ששיאו היה בציון הקדוש בעיירה רשקוב, החל בעיירה דובסרי בציונו של רבי מענדל מבאר זי"ע וכן בגיא ההריגה בקברי אחים של אלפי יהודי בסרביה שנרצחו על קידוש השם על ידי הנאצים בשואה.

בביקור ברשקוב, נכנסו משתתפי המסע גם לשרידי בית הכנסת במקום, שנבנה לפני מאות שנים ובו התפללו ולמדו גדולי תורה וחסידות שהתגוררו ופעלו ברשקוב לאורך הדורות.

רשקוב מולדובה רוסיה טרנסניסטריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד