כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
הצבא מלא בכפירה

פוסק הדור בעצרת הרבבות בירושלים: "אנחנו מוכנים ללכת למאסר ולא לצבא"

רבבות בעצרת מחאה גדולה בראשות פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך על גיוס בני הישיבות. בדרשתו חידד כי אין חילוק בין בחור ישיבה למי שאינו לומד בישיבה. "הצבא הוא מקום של כפירה וטומאה ואסור ליהודי ללכת לשם". כמו כן פנה לשלטונות: "אנחנו מוכנים ללכת למאסר ולא לצבא"

פוסק הדור בעצרת הרבבות בירושלים: "אנחנו מוכנים ללכת למאסר ולא לצבא"
הרבבות בעצרת צילום: עין הנץ צילום אוירי

רבבות גדשו הערב את כיכר זופניק בירושלים והרחובות הסמוכים במהלך מחאת 'העדה החרדית' ו'הפלג הירושלמי' שנערכה בראשות פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך נגד חוק הגיוס.

באורח נדיר שלא זכור כמותו, שעות בודדות לפני תחילת האירוע, הורה ראש ישיבת בריסק הגאון רבי אברהם יהושע הלוי סולובייצ'יק להשתתף בעצרת העדה החרדית על גזירת הגיוס. כך גם האדמו"ר מסלאנים הורה לכל חסידיו לצאת.

העצרת התקיימה בראשות כל חברי בד"צ העדה החרדית, ובהשתתפות גדולי האדמו"רים, האדמו"ר מתולדות אהרן, האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, האדמו"ר מפינסק קרלין, האדמו"ר מבוהוש, האדמו"ר משבט הלוי, האדמו"ר ממשכנות הרועים, הגאון רבי נתן הכהן קופשיץ רב שכונת נחלה ומנוחה בבית שמש, המשפיע הרה"צ רבי יצחק משה ארלנגר, הגה"צ רבי גמליאל רבינוביץ ראש ישיבת המקובלים שער השמים, הרה"צ רבי נתן דוד קיוואק ממנהיגי קהילת ברסלב, ועוד רבנים ומורי הוראה מובהקים.

כמו כן השתתפו גדולי חכמי רבני ספרד ובראשם ראש הישיבה הגאון רבי משה צדקה ראש ישיבת פורת יוסף שנשא דברים ואמר: "הטיפשים האלה רוצים לעשות פשרות? אנחנו לא בעלי הבית על התורה. כמו עבד שלא עושה פשרות על הדברים של בעל הבית, אנחנו לא עושים פשרות בתורה".

כמו הגיע להשתתף בתהלוכה ראש הישיבה הגאון רבי אשר הכהן דויטש מנהיג בני תורה של הפלג הירושלמי. 

המשא המרכזי נמסר כאמור על ידי פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שנשא דברים חוצבים ואמר: "כי עפ"י הלכה אסור גם לבחור שאינו לומד בישיבה ללכת לצבא, אין חילוק בין בחור ישיבה למי שאינו לומד בישיבה, שגם מי שלא זכה להיות בן ישיבה, הוא חביב מאוד אצל הקב"ה, ואסור להפקירו לצבא שהוא מקום מלא בטומאה וכפירה".

בהמשך דבריו פנה פוסק הדור לרשויות ואמר: "אנחנו דורשים מהשלטונות דבר אחד, תעזבו אותנו!! תנו לנו לחיות על פי התורה – שזהו יותר יקר לנו מהכל. ואנחנו מודיעים שגם אם יגזרו עלינו מיסים אנחנו לא נתפשר על בחור אחד, וגם אם ירצו לקחת אותנו למאסר, אנחנו לא נוותר".

כמו כן פנה לבחורי הישיבה ואמר: אתם לא לבד, אם חס ושלום ירצו לקחת אתכם למאסר, כולנו נמסור נפש עד שנזכה שתתבטל הגזירה".

עם סיום העצרת נכנס פוסק הדור ללשכת הבד"צ, לשם הגיעו האדמו"ר מתולדות אהרן וכלל חברי בד"צ העדה החרדית וזקני המוצי"ם וראשי הישיבות, להתברך מפיו.

לאחר מכן יצא לקול שירת כי אורך ימים אדירה שהדהדה ברחובות גאולה ומאה שערים והתהלוכה נמשכה לאורך רחוב מלכי ישראל שם נשמעת בשעה זו דבר המערכה בהשתתפות רבבות. 

העדה החרדית הרב משה שטרנבוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד