כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
ציר הרשע מתחמש

במשאיות וטנדרים: איראן מאיצה את ההברחות לחיזבאללה

טהרן האיצה את הברחות האמל"ח וגם מנסה להעביר טילי נ"ט ארוכי טווח מדויקים יותר, שפותחו באיראן ושבראשם מצלמה. לאחרונה דווח בכלי תקשורת ערביים על מספר תקיפות של חיל האוויר בגבול עיראק-סוריה ובגבול סוריה-לבנון

במשאיות וטנדרים: איראן מאיצה את ההברחות לחיזבאללה
כטב"מ ישראלי מסוג הרמס 900 צילום: דובר צה"ל

איראן האיצה את הברחות אמצעי הלחימה לחיזבאללה, כולל מערכות הגנה אווירית שחיזבאללה זקוק להן במיוחד בעקבות תקיפות חיל האוויר בדרום לבנון. בחודשים האחרונים ניסה חיזבאללה ואף הצליח מספר פעמים לפגוע בכטב"מים של צה"ל. בתגובה חיל האוויר תקף או את המערכות עצמן ששיגרו את היירוט או את יחידות האם, כך דיווח יוסי יהושע באתר ווינט.

על פי הדיווח, מלבד מערכות ההגנה, איראן מנסה להעביר לחיזבאללה גם טילים מסוג "אלמאס", טיל נ"ט שפותח באיראן ושבראשו מצלמה. מדובר בטילים ארוכי טווח, יחסית מדויקים, מונחי טלוויזיה ושלא מצריכים שהמפעיל יהיה בקו ישיר למטרה. אמצעי הלחימה מאיראן הועברו לחיזבאללה במשאיות גדולות וגם בטנדרים שנועדו להסוות את המשימה שלהם.

לאחרונה דווח בכלי תקשורת ערביים על מספר תקיפות של חיל האוויר בגבול עיראק-סוריה ובגבול סוריה-לבנון. ניתן להעריך כי בשני היעדים הושמדו מערכות הגנה שהיו שייכות לארגון השיעי, שמאז תחילת הלחימה איבד לא מעט מהן.

 

 

איראן חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד