כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
פניה לשר החינוך

מכעיס: עשרות מורים מפונים קיבלו איומי פיטורים

מזכ"לית הסתדרות המורים טענה שקיבלה פניות מעובדי הוראה שהתלוננו על איומים טלפוניים ממנהלות ומפקחים, שעליהם לחזור ללמד בשנה הבאה בבתי ספר או במרכזי הפינוי

מכעיס: עשרות מורים מפונים קיבלו איומי פיטורים
אילוסטרציה צילום: משרד החינוך

עשרות פניות של עובדי הוראה שפונו על ידי המדינה, קיבלו שיחות איומים בביטול תקן המשרה שלהם ממפקחים וממנהלי בתי ספר, אם הם לא יחזרו ללמד בבתי ספר שבהם לימדו או במרכזי פינוי בגליל העליון, דווח ב-ynet.

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד פנתה היום במכתב לשר החינוך יואב קיש, וכתבה: "עובדי הוראה מקבלים שיחות טלפון מאיימות ממנהלות ומפקחות שדורשות מהם לחזור בשנת הלימודים הבאה ללמד בבית הספר המקורי שלהם או במרכזי פינוי. בהתנהלות כוחנית שנעשית בשיחות טלפון לעובדי הוראה מוחלשים, שמלכתחילה מצבם הנפשי מעורער כי הם פונו מבתיהם".

עוד כתבה: "הלחץ שמופעל עליהם על ידי מנהלים במחוז צפון מעמיד אותם במצב בלתי אפשרי שבו הם נדרשים לפגוע במרקם החיים העדין של משפחתם - ולהוציא את ילדיהם האישיים ממסגרות החינוך שנקלטו בהם מאז הפינוי או לאבד את עבודתם ושכרם. לטענת המנהלים והמפקחות, כדי להמשיך לקבל שכר, עובדי ההוראה צריכים למצוא לעצמם מוסד לימודי שיש בו תקן פנוי, היות ובית הספר המקורי זקוק לתקן שלהם לצורך קליטת מורה חלופית".

ממשרד החינוך נמסר כי שיבוץ עובדי ההוראה במסגרות החינוך ייעשה בהתאם לצורך החינוכי, לכללים ובהתאם למיקומם הנוכחי של עובדי ההוראה. ההנחיות המפורטות יפורסמו בהקדם.

משרד החינוך מלחמת חרבות ברזל יואב קיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד