כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
במהלך הנסיעה

נהג המטרונית הותקף בפניו: "הוא היה משוכנע שאני ערבי"

נוסע נגח בפניו של נהג מטרונית בחיפה | נוסע התערב וחסם אותו מתקיפה נוספת | משטרה הוזמנה למקום והנוסע התוקף נמלט | הנהג נחבל בפניו. תלונה הוגשה במשטרת חיפה

נהג המטרונית הותקף בפניו: "הוא היה משוכנע שאני ערבי"
מטרונית חשמלית צילום: Titanplays

נהג בקו 2 של המטרונית בחיפה, הותקף במהלך הלילה ע"י נוסע. הנהג שהיה בדרכו לקרית אתא, עצר בתחנה הסמוכה לגשר פז. נוסע שביקש לעלות לאוטובוס לאחר העלאת הנוסעים קיבל מכה קלה מדלת האוטובוס הנסגרת. 

במהלך הנסיעה הלך הנוסע הלוך ושוב באוטובוס וקילל את הנהג. הוא שאל את הנהג האם הוא מגיע לתחנת הקצה בקרית אתא וכשנענה בחיוב התרצה.

בתחנת הסיום נגח הנוסע בנהג. נוסע התערב וחסם אותו מתקיפה נוספת. משטרה הוזמנה למקום והנוסע התוקף נמלט. הנהג נחבל בפניו. תלונה הוגשה במשטרת חיפה.

כח לעובדיםהנהג שהותקףצילום: כח לעובדים

נ' הנהג שהותקף אמר: "לאורך כל הנסיעה הנוסע היה באי שקט קילל אותי בערבית "לך מפה" כי היה משוכנע בטעות שאני ערבי. כנראה שבחינתו, כנהג ערבי אני שווה עוד פחות. מההתנהגות שלו נראה שהיה שיכור. ואנחנו רק בתחילת הקיץ, כל שנה בקווי הלילה, עולים נערים שיכורים ומתעמתים איתנו. לצערנו אנחנו נתקלים ביד קלה נגד התוקפים. למה במקום העבודה שלנו, אנחנו צריכים להתפלל לסיים את הקו בשלום?".

איתי כהן ראש ענף התחבורה בכוח לעובדים אמר: "בשנתיים האחרונות אנו רואים כי אחד משני המקומות המועדים לפורענות באלימות כלפי עובדי התחבורה הציבורית בארץ, הם הקווים בחיפה. גורמי האכיפה המקומיים נדרשים לפעול בהקדם לפני שיהיה אסון. 

במקביל, אי אפשר להתעלם מאחריות משרד התחבורה. השרה רגב התגאתה כי גייסה תקציב למאבק באלימות. אלא שהתקציב יגיע רק ב-2025. ומה יהיה עד אז? כמה נהגים ומבקרים יפגעו עד אז? חייבים הכרה בעובדי התחבורה הציבורית כעובדי ציבור והענשת תוקפיהם בהתאם."

מטרונית תחבורה ציבורית אלימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד