כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
לקראת טלטלה?

המועמדים שעשויים להחליף את ביידן אם יחליט לפרוש

לאחר דיווחים שונים לפיהם ביידן ישקול להתפטר מתפקידו ולא לרוץ פעם נוספת לתפקיד הנשיא, במפלגה הדמוקרטית מנסים לסמן מועמדים אפשריים להחליף אותו

המועמדים שעשויים להחליף את ביידן אם יחליט לפרוש
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

אחרי ההופעה הטראגית שסיפק במהלך העימות מול הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, במפלגה הדמוקרטית רבו הקולות הקוראים להחליף את הנשיא ג'ו ביידן. לפי דיווחים שונים ביידן שוקל להתפטר מתפקידו. 

כרגע לא נראה שהנשיא יחליט אכן להתפטר, אך בהנחה שיעשה זאת ישנם מועמדים דמוקרטים שונים שעשויים לתפוס את מקומו. 

המועמדת הבולטת כרגע היא קמלה האריס, סגניתו של ביידן בארבע השנים האחרונות. האריס אמנם לא תיבחר אוטמטית, אך יש לה סיכוי טוב להיבחר. לאחר העימות הכושל של ביידן אמרה: "זו הייתה התחלה איטית, זה ברור לכולם ואני לא הולכת להתווכח על הנושא הזה".

מועמדת נוספת ששמה עלה כמחליפה אפשרית היא גרטשן ויטמר, מושלת מישיגן שעלתה לפני ארבע שנים כאפשרות משמעותית לתפקיד סגניתו של ביידן. 

מושל קליפורניה גווין ניוסם עשוי אף הוא להחליף את ביידן. לאחר העימות הלא מוצלח של הנשיא הוא דחה מכל וכל את האפשרות שימונה מחליף תחת ביידן. 

כוכב עולה נוסף שעשוי לתפוס את מקום הנשיא הוא פיט בוטיג'ג', מזכיר התחבורה בממשל ביידן. גם שמו של מושל אילינוי ד'יי. בי. פריצקר עלה כמועמד אפשרי לתפקיד.

הבוקר דווח כי הנשיא ג'ו ביידן צפוי לדון היום על עתידו עם המשפחה הקרובה בקמפ דייוויד, לאחר עימות עם טראמפ ביום חמישי שהותיר דמוקרטים רבים מודאגים לגבי יכולתו לנצח את הנשיא לשעבר טראמפ בנובמבר הקרוב. 

הנסיעה של ביידן תוכננה לפני הדיון ביום חמישי. הוא והגברת הראשונה ג'יל ביידן אמורים להצטרף לילדיהם ולנכדיהם שכבר נמצאים שם.

ג'ו ביידן קמלה האריס ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד