כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
בסיס לפעולות חשאיות

וינה התגלתה כמרכז הריגול החדש של רוסיה באירופה

וינה התגלתה כמרכז הריגול החדש של רוסיה באירופה לאחר שבאירופה גירשו 600 מרגלים שהתחזו לדיפלומטים לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה | עיתונאי שפרסם נגד הקרמלין זוכה לשמירה כמו הקנצלר

וינה התגלתה כמרכז הריגול החדש של רוסיה באירופה
אילוסטרציה צילום: unsplash

בתוך בניין מפואר במרכז וינה, הוצבו כוחות מיוחדים חמושים בתת-מקלעים בהגנה על ביתו של כריסטו גרוזב, עיתונאי חוקר שסרטו התיעודי חשף את הניסיון של הקרמלין להרוג את מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני.

לפני שנתיים, המודיעין האוסטרי ורשויות אכיפת החוק האמריקאיות הזהירו את גרוזב כי מרגליו של פוטין זוממים להרוג אותו. לאחר שחי עם משפחתו במשך שני עשורים באוסטריה, גרוזב יליד בולגריה ברח לארה"ב בשנת 2023. כעת, כשהוא הגיע לבקר את משפחתו, שנשארה מאחור בווינה, הוא מקבל הגנה כמו שמקבל קנצלר אוסטריה, כך אומרים גורמים רשמיים.

ה'וול סטריט ג'ורנל' מדווח, כי, וינה התגלתה כמרכז הריגול החדש של רוסיה באירופה לאחר שבאירופה גירשו 600 מרגלים שהתחזו לדיפלומטים לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה. 

עשרות מרגלים צצו מאז שוב באוסטריה, אומרים גורמי מודיעין שם. בשנתיים האחרונות, מספר "עובדי המדינה הרוסית" באוסטריה תפח ליותר מ-500 יותר ממחציתם דיפלומטים, לפי גורמי מודיעין. מחציתם פועלים כמרגלים, כך מעריכים גורמי מודיעין אוסטריים.

בשנה שעברה, גרמניה סגרה את הקונסוליה הרוסית במינכן, שלדברי גורמים גרמנים ארחו מספר מרגלים. הצוות הרוסי פשוט עבר לזלצבורג, עיר אוסטרית, כך גורמי מודיעין אוסטריים. 

וינה היא כעת בסיס לפעולות חשאיות רוסיות, כולל מימון ותמיכה לוגיסטית לרצח, חבלה וגיוס סוכנים ברחבי אירופה, כמו גם ריגול תעשייתי, כך על פי אנשי מודיעין אוסטריים, אירופאים ואמריקאים.

דיפלומטים רוסים פועלים בווינה מלמעלה מ-40 נכסים בבעלות מוסקבה ואנשים או חברות הקשורים לרוסיה. ציוד מעקב התגלה על גגות מבנים כאלה, חלק מהסוכנים השתמשו בתקשורת לוויינית.

פעילים רוסים מווינה חשודים בסיוע בגיוס ובמימון פעולות רוסיות כמו מעקב אחר משלוחי נשק מערביים לקייב דרך פולין, וחיסול טייס מסוק צבאי רוסי שערק לאוקראינה והתגורר בספרד, כך אומרים גורמי ביטחון מערביים. הרוצחים, שירו ​​באדם חמש פעמים ואז דרסו אותו עם רכב שטח, היו פושעים שקיבלו מזומן על ידי עובדי מדינה רוסיים שפועלים מוינה. "רוסיה משתמשת בנו כבסיס מבצעי", אמר בכיר במודיעין האוסטרי ל'וול סטריט ג'ורנל'.

רוסיה שולחת כמויות גדולות של מזומנים לסוכנים שלה, אמר גורם במודיעין האוסטרי. דיפלומטים מאוסטריה מעבירים אותו ברחבי אירופה, לעתים קרובות בחבילות דיפלומטיות שלא ניתן לבדוק מפאת החסינות.

וול סטריט ג'ורנל רוסיה אוסטריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד