כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
הדרמה בארה"ב

"הזרוע העיתונאית של הדמוקרטים יצאה חד משמעית נגד ביידן"

האם נשיא ארה"ב מתעתד לפרוש מהמירוץ לאחר העימות מול טראמפ? • פרופ' יעל שטרנהל (אוני' ת"א): "כרגע הדברים לא יציבים"

"הזרוע העיתונאית של הדמוקרטים יצאה חד משמעית נגד ביידן"
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

במהלך העימות של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן עם יריבו למירוץ, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, היה ניכר לחלוטין שידו של טראמפ הייתה על העליונה. האם ביידן קרוב לפרישה מהקרב לכהונה נוספת? פרופ' יעל שטרנהל, ראש התוכנית ללימודים אמריקניים באוניברסיטת תל אביב, הגיבה לדברים.

"יש עכשיו דילמה שנוגעת למפלגה הדמוקרטית אבל לא למעגל של ביידן עצמו, שכהרגלו נראה בטוח ומשוכנע בצדקת דרכו. אשתו ג'יל יצאה לראות בוחרים. מבחינתם עולם כמנהגו נוהג. הוא תמיד נעמד שוב על הרגליים. בסוף הוא מימש את שאיפת חייו והפך להיות נשיא ארה"ב".

בהמשך הדגישה: "צריך לחלק את הדיון למה קורה במעגל שלו ומה שקורה מחוץ. גם אצל תורמים דמוקרטיים היו דיווחים על שיחות קשות לגבי השאלה האם זו תוכנית שאפשר להמשיך איתה, או האם צריך להתחיל להפעיל לחץ על ביידן לפרוש. למרות שהמפלגה התגייסה להגן עליו, ה'ניו יורק טיימס', הזרוע העיתונאית שלה יצאה חד משמעית נגד ביידן. כרגע הדברים לא יציבים". 

"אני לא מעריכה מה יהיה. הבעיה של המפלגה הדמוקרטית זה שאין יורש או יורשת מובנים מאליהם, ולכן השאלה היא מי ייכנס לנעליים הללו", אמרה פרופ' שטרנהל בסיום. "האריס, מסיבות מבניות, היא לא מועמדת שיכולה לזכות בבחירות .אני לא רואה את אמריקה מצביעה לטובת אישה שחורה. יש אנשים צעירים במפלגה הדמוקרטית, מושלים שהם בחירה מובנת מאליה, אבל אף אחד מהם לא בשל ברמה הלאומית".

אריאל כהנא ('ישראל היום') ניתח את משמעויות העימות והתגובות השונות לו בציבור האמריקני: "אנחנו נראה הרבה בלגן במפלגה הדמוקרטית. הסקרים ילמדו עד כמה ביידן נפגע מהעימות או לא. אם הדמוקרטים יראו שבוודאות הוא מאבד את הנשיאות לטראמפ אז הוא יישב עם המעגלים הקרובים שלו", התייחס כהנא לפרישה אפשרית של ביידן. "זה לא כל כך פשוט להחליפו. כל הקצב באמריקה הרבה יותר איטי. המועמדים צריכים לעבור בין המדינות וצריך להכיר אותם", הסביר.

ג'ו ביידן הבחירות לנשיאות ארצות הברית 2024 דונלד טראמפ עימות טלוויזיוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד