כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
ברקע ההסלמה

בכיר במטכ"ל: "טעינו שלא הכנסנו את מדינת לבנון למערכה"

בכיר במטכ"ל התייחס להסלמה מול חיזבאללה וטען כי "טעינו שלא הכנסנו את מדינת לבנון למערכה". עוד אמר כי יהיה קשה אך "בביירות יהיה קשה פי מאה"

בכיר במטכ"ל: "טעינו שלא הכנסנו את מדינת לבנון למערכה"
תקיפות בלבנון צילום: דובר צה"ל

במטכ"ל נערכים לתרחיש של מלחמה נרחבת מול חיזבאללה בלבנון. אלוף בכיר בפורום טען כי ישראל שגתה בכך שלא גבתה מחיר מלבנון כמדינה, ובחרה להתמקד דווקא בארגון הטרור, כך דווח ב-ynet. 

"מדינת לבנון הייתה חייבת להיות בתוך המשוואה מהרגע הראשון", אומר האלוף, "טעינו שלא הכנסנו אותה למערכה. גם בתקיפות לא עצימות נגד אינטרסים חיוניים היינו מפעילים לחץ בינלאומי ופנימי, וזה היה גורם מרסן להמשך המערכה". 

בכיר המטכ"ל הדגיש: "הפער בין מכת פתיחה שלנו לזו של חיזבאללה הוא דרמטי באפקטיביות של תוצאות המלחמה". עוד ציין כי "אצלנו יהיה קשה אבל בביירות יהיה קשה פי מאה".

בכירים מאוד בצה"ל הוסיפו כי "בסוף נצטרך להחזיר את התושבים לבתיהם. אם לא תהיה הסדרה שתשמור על ביטחונם, גם לנו לא תהיה ברירה אלא ליזום". 

לשיטת הבכיר, לא תהיה הזדמנות טובה יותר מאשר עכשיו לתקיפה משמעותית: "רדואן לא נמצאים על הגבול וגם לא האזרחים שלנו. אומרים לנו שצה"ל ייקח את הזמן, שנתיים-שלוש, ויתעצם. אבל בינתיים איראן תהפוך לגרעינית, וחיזבאללה, בסיוע איראני, יודע להכפיל את כוחו הרבה יותר מהר מהתעשיות הביטחונית הישראליות".

צה"ל חיזבאללה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד