כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
עתיד קודר

חבר הפרלמנט היהודי בנאום במסגד: "מכירת נשק לישראל תיפסק"

מועמד מפלגת העבודה הבריטית הבהיר שמכירת נשק לישראל תיפסק מיידית ביום שהמפלגה תתפוס את השלטון בבריטניה. חבר הפרלמנט היהודי פביאן המילטון נאם במסגד בעיר לידס

חבר הפרלמנט היהודי בנאום במסגד: "מכירת נשק לישראל תיפסק"
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

פביאן המילטון, יהודי חבר מפלגת הלייבור (מפלגת העבודה) מהעיר לידס בבריטניה ומועמד המפלגה במזרח לידס, אמר שמכירות הנשק לישראל ייפסקו ביום שמפלגת הלייבור תתפוס את השלטון.

המילטון, שדיבר במסגד בלידס, נשאל על ידי משתתף מקומי אם "אנחנו צריכים למכור נשק לישראל?".

לפי ה"דיילי טלגרף" הוא השיב: "בסוגיית מכירת הנשק, אם ננצח בבחירות בשבוע הבא נעצור מיד את מכירת הנשק לישראל". הסקרים נוטים לטובת הלייבור, ונראה כי השמרנים יחטפו תבוסה מהדהדת.

"אנחנו לא מספקים מספר עצום של נשק (לישראל), אבל נעצור את זה כי אם לא, אנחנו שותפים לכך. כמו כן, נעצור את מכירת הנשק לסעודיה, שהיא הלקוחה הגדולה ביותר שלנו".

המילטון, אמר גם שהלייבור צריך להיות "עקבי" במדיניות החוץ.

הוא אמר: "אם נעצור את מכירת הנשק לישראל, מה שנעשה, היינו מאוד ברורים לגבי זה, נעצור את מכירת הנשק לסעודיה, מה שהיינו צריכים לעשות לפני זמן מה".

הוא התיחס למכירת נשק לסעודיה: "מאות אלפי ילדים תימנים מתו בלחימה בתימן בראשות קואליציה סעודית, נעשה שם שימוש בנשק בריטי ולכן יש להשעות את מכירת הנשק מאותן סיבות".

דובר המפלגה אמר לעיתון: "מפלגת העבודה הייתה ברורה שהממשלה חייבת לעמוד בהתחייבויות המשפטיות המקומיות והבינלאומיות שלנו בכל הנוגע לייצוא נשק".

בריטניה מפלגת הלייבור סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד