כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
נלחמים בתופעה

משרד הרווחה והביטחון החברתי בקמפיין הסברה ייעודי לאזרחים הוותיקים

משרד הרווחה והביטחון החברתי יוצא בקמפיין הסברה ייעודי לאזרחים הוותיקים להתמודדות עם תופעת תרגילי הונאה, עוקץ ועושק מבוגרים. השר מרגי: "תופעת הונאה ועושק אזרחים ותיקים, היא תופעה חמורה ובזויה ועלינו להוקיע ולהילחם בה בכל דרך"

משרד הרווחה והביטחון החברתי בקמפיין הסברה ייעודי לאזרחים הוותיקים
השר יעקב מרגי עם אזרחים ותיקים צילום: באדיבות המצלם

משרד הרווחה והביטחון החברתי יוצא בקמפיין הסברה ייעודי לאזרחים הוותיקים להתמודדות עם תופעת תרגילי הונאה, עוקץ ועושק מבוגרים; את הקמפיין מובילה העיתונאית והמגישה רינה מצליח.

שר הרווחה יעקב מרגי אמר: "תופעת הונאה ועושק אזרחים ותיקים, היא תופעה חמורה ובזויה ועלינו להוקיע ולהילחם בה בכל דרך. משרד הרווחה עושה כל שביכולתו על מנת לדאוג לכך שלכל האזרחים הוותיקים בישראל יהיו את הכלים להתגונן מפני תופעה זו. אני מודה מקרב לב לרינה מצליח על התגייסותה לנושא חשוב זה"

לאחרונה פרסם משרד הרווחה כי מספר הדיווחים על מקרי הונאות ועוקץ ביחידות העירוניות שמפעיל המשרד לטיפול בהתעללות והזנחה של אזרחים ותיקים, זינק פי 2.5 בשנה האחרונה מ-49 מקרים בשנת 2022 ל-109 מקרים בשנת 2023.

קמפיין ההסברה של משרד הרווחה צילום: דוברות משרד הרווחה

את הקמפיין מובילה בהתנדבות העיתונאית והמגישה רינה מצליח, חברה במועצה הציבורית של עמותת 121 - 'מנוע לשינוי חברתי', עם סרטון הסברה של המשרד שנותן מידע חיוני פרקטי לאזרחים ותיקים ולקרוביהם כיצד להיזהר מניסיונות הונאה ועוקץ פיננסיים, תופעה שהתגברה בשנה האחרונה.

בסרטון המצורף שעלה לרשתות החברתיות של המשרד וצפוי להיות מוקרן במסכים של מרכזי יום, מחלקות רווחה וארגונים ומוסדות שבהם מבקרים האזרחים הוותיקים באופן תדיר, נותנת מצליח סקירה קצרה על התופעה, הכוללת דוגמאות ממשיות ושורה של עצות פרקטיות לאזרחים הוותיקים, כיצד להתגונן ולהימנע מחשיפה להונאות ועוקץ.

יעקב מרגי משרד הרווחה רינה מצליח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד