כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
"בלי הצדקה"

היועמ"שית נגד הצעת החוק של רוטמן: "פגיעה בעצמאות הרשות השופטת"

היועצת המשפטית לממשלה הודיעה כי היא מתנגדת להצעת החוק של חבר הכנסת שמחה רוטמן בעניין נציב הביקורת על השופטים: "תפגע בנציבות ובעצמאות הרשות השופטת בלי הצדקה"

היועמ"שית נגד הצעת החוק של רוטמן: "פגיעה בעצמאות הרשות השופטת"
ח"כ שמחה רוטמן צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

היועצת המשפטית לממשלה הודיעה היום (ראשון) כי היא מתנגדת להצעת ח״כ שמחה רוטמן ביחס לנציב הביקורת על שופטים. היועמ"שית טענה כי "קבלת ההצעה של ח״כ רוטמן תפגע בנציבות ובעצמאות הרשות השופטת בלי הצדקה". 

עוד כתבה כי: "שינוי כה יסודי של הליך הבחירה של תפקיד חשוב ורגיש ואמות המידה לבחירתו, ראוי שייעשה מתוך ראייה כללית ומעמיקה, הצופה פני עתיד. זאת, תוך קיום עבודת מטה סדורה שתבהיר מהי ההצדקה לשינוי המצב הקיים (אם בכלל), ומהם האמצעים ההולמים לשם כך, ולא מתוך ראייה צרה של אינטרסים רגעיים של נקודת זמן מסוימת, אגב מחלוקת קונקרטית ביחס למינוי הקרוב".

היועמש"ית בהרב מיארה טענה כי "הצעת החוק מפרה את האיזונים עליהם בנוי המודל, ולמעשה אינה מייצרת מנגנון המביא בחשבון את השיקולים המקצועיים. כך, הצעת החוק מכוונת למצב שבו בידי הכנסת יהיה שיקול דעת פוליטי כמעט בלתי מוגבל בבחירת נציב, לרבות האפשרות למנות כל אדם אשר עסק בעריכת דין 10 שנים ברציפות, ללא כל תנאי מהותי או סייג נוסף".

כזכור, הצעת החוק של רוטמן מציעה לשנות את שיטת הבחירה של נציב התלונות על השופטים כך שייבחר ברוב של 70 ח"כים, במקום ע"י הוועדה לבחירת שופטים.

גלי בהרב מיארה שמחה רוטמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד