כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
"מביש והזוי"

הייעוץ המשפטי מונע קידום הצע"ח להוצאת הטרור מהאקדמיה

הייעוץ המשפטי הודיע כי מניעה לקדם את הצעת החוק להוצאת הטרור מהאקדמיה; יו״ר הקואליציה אופיר כץ: הזוי ומביש

הייעוץ המשפטי מונע קידום הצע"ח להוצאת הטרור מהאקדמיה
אופיר כץ צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים הוציאה את חוות הדעת שלה הנוגעת להצעת החוק של יו״ר הקואליציה אופיר כץ להוצאת הטרור מהאקדמיה שצפויה לעלות היום לוועדת שרים לחקיקה.

הצעת החוק קובעת כי מרצה או איש סגל אשר יסית או יתמוך בטרור יפוטר על ידי מנהל המוסד האקדמי. עוד מוצע כי פיטורים אלו לא יזכו את המפוטר בפיצויי פיטורים וכי המל"ג תהיה רשאית, לשלול מתקציבי מוסד נתמך אשר יפר את הוראות החוק, וכן תהיה רשאית לנקוט באמצעי אכיפה אחרים.

בחוות הדעת נכתב: ״דווקא בין כותלי האקדמיה יש לאפשר חופש ביטוי רחב במיוחד, שכן בלב העיסוק של האקדמיה הוא ביטוי של רעיונות, הצגת ביקורת ופיתוח מחשבתי. יצירת אפקט מצנן בין כותלי האקדמיה מעצימה את הפגיעה בחופש הביטוי ופוגעת אף בחופש האקדמי, ולכן אין כל הצדקה לקבוע דווקא באקדמיה רף מחמיר לפיטורין בגין התבטאויות.. מוצע להתנגד להצעת החוק, היא אינה עומדת באמות מידה חוקתיות״.

יו״ר הקואליציה אופיר כץ אמר: ״הזוי ומביש. לא יאמן שבזמן שחיילינו נלחמים בטרור, הייעוץ המשפטי נותן רוח גבית להסתה לטרור באקדמיה וקורא לזה חופש ביטוי. הצעת החוק הזו חתומה על ידי חברי קואליציה ואופוזיציה והיא תעבור, לא ניתן יד להסתה לטרור״.

מהתאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית נמסר: ״אנו מצרים על חוות הדעת של הייעוץ המשפטי שמוכיחה שוב כי יש לשים גבולות ברורים בין חופש ביטוי להסתה לטרור, גבולות שהצעת החוק שאנו מקדמים בשיתוף פעולה עם הקואליציה והאופוזיציה באה להגדיר. אנו מאמינים כי חופש הביטוי הוא ערך עליון אולם לחופש הביטוי יש גבולות, הסתה היא דבר פסול, תמיכה בטרור במלחמה הוא דבר אסור בתכלית ונמשיך לפעול כדי להוקיע את תומכי הטרור מהאקדמיה״.
 

אופיר כץ הייעוץ המשפטי אקדמיה טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד