כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
יכול להוביל לדימום

בעקבות דימום מסיבי בראש תינוק בן חודשיים עבר צנתור מוח

מקרה נדיר במרכז הרפואי שערי צדק- תינוק בן חודשיים עבר צנתור מוח טיפולי בבית חולים מקרה נדיר במרכז הרפואי שערי צדק- תינוק בן חודשיים עבר צנתור מוח טיפולי בבית חולים בעקבות דימום מסיבי בראש

בעקבות דימום מסיבי בראש תינוק בן חודשיים עבר צנתור מוח
בצנתור אובחנה מלפורמציה גדולה עם מפרצות בתוכה במוח שמאל צילום: שערי צדק

א', תינוק בן חודשיים סבל מבכי שאינו פוסק ואי שקט מזה מספר ימים. הוריו של התינוק הביאו אותו לבית חולים שערי צדק כאשר הוא סובל מחולשה קלה מצד ימין וירידה תפקודית. לאחר שא' עבר בדיקות וסריקת CT ראש, התגלה שהוא סובל מדימום גדול מאוד בצד שמאל של המוח. בסריקת CT Angio (סריקה המכוונת לכלי הדם במוח), הועלה החשד להתפתחות לא תקינה בקשר בין העורקים והוורידים במוח. 

לאחר הערכה ניורוכירורגית במיון על ידי דר׳ גוסטבו רייס – מנהל יחידת ניורוכירורגיה ילדים, הוחלט על אשפוז דחוף של התינוק  בטיפול נמרץ ילדים בניהולו של ד"ר בראון. 

התינוק עבר צנתור מוח דחוף בהרדמה מלאה והתגלה כי הוא סובל ממלפורמציה עורקית ורידית (AVM), חיבור מולד לא תקין בקשר בין העורקים לורידים בצד שמאל של המוח, בניגוד למצב התקין של קשר בין העורקים הנימים הורידים.

מחלה שיכולה להוביל לדימום במוח ששכיחותו מוערכת בין 2%-6% בשנה.

״במחלות מהסוג הנ״ל הגישה הטיפולית המקובלת בעולם המערבי היא קודם כל, ניסיון לסגירה של המלפורמציה בצינתור תוך כדאי שימוש בדבקים מיוחדים, הממלאים את המלפורמציה וסוגרים אותה. כמו כן, קיימות אופציות כירורגיות לכריתה ישירה של התהליך ולפעמים גם הקרנות ממוקדות של תהליכים קטנים או שארית מטיפולים צינתוריים או כירורגיים״, מסביר ד״ר ולדימיר בורודצקי, מצנתר מוח בכיר ומנהל שירות צינתורי שבץ בבית חולים שערי צדק.

שערי צדקד״ר ולדימיר בורודצקיצילום: שערי צדק

ד״ר בורודצקי מוסיף: ״ההחלטה על הטיפול בתינוק התקבלה לאחר ישיבה רב תחומית אשר כללה: מצנתרי מוח, ניורוכירורגים ורופאי דימות. לצורך טיפול יעיל בצינתור, נהוג לחכות לספיגה חלקית של הדימום כמספר שבועות על מנת, לקבל תמונה ברורה יותר בצינתור של המלפורמציה ואז לסגור אותה בדבק״.

לאחר 3 שבועות התינוק עבר מספר הדמיות והוחלט שהוא מתאים לטיפול בצינתור לסגירת המלפורמציה.

הצינתור התבצע על ידי ד״ר יעקב אמסלם, מנהל יחידת צינתורי מוח בבית חולים שערי צדק וצוותו. ד״ר אמסלם, מבכירי המצנתרים בארץ ובעולם, בעל ניסיון צינתורי של למעלה מ 15 שנה. הטיפול התבצע בהרדמה מלאה וערך כארבע שעות. הצנתור עבר בהצלחה, המלפורמציה נסגרה על ידי דבק במלואה, התינוק הוער בחדר הצינתורים ונראה חיוני ויציב ללא חסר ניורולוגי חדש, לאחר אישפוז של יום בטיפול נמרץ ילדים ויום נוסף במחלקה כירורגית ילדים, התינוק השתחרר לביתו.

שערי צדקד״ר יעקב אמסלם צילום: שערי צדק

״יחידת צינתורי המוח בשערי צדק היא בין הבודדות בארץ המתמחות בטיפול במגוון רחב של בעיות בכלי דם, במוח, בצוואר ובחוט השדרה לא רק במבוגרים אלה גם בילדים תינוקות ופגים. אנחנו מקבלים חולים מאיזור ירושלים ומכל חלקי הארץ ומאז שנפתחה היחידה בשערי צדק הצטבר ניסיון  רב בטיפול בילדים. אני שמח מאוד שההליך עבר בהצלחה גדולה, ומאחל לא' החמוד שמעתה והלאה יחיה בבריאות איתנה״ מסביר ד״ר אמסלם.

אביו של התינוק מספר "הילד שלנו סבל מכאבים קשים ובכי בלתי פוסק. אני מודה לבית החולים, ולכל מי ששם יד ועזר והיה לידנו בתהליך. אני רוצה למסור תודה ענקית לד"ר אמסלם ולד״ר בורודצקי שנתנו הרגשה טובה לאורך כל  הדרך ומאחל בריאות לכולם".

שערי צדק דימום צינתור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד