כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
חזית נוספת

250 משפיענים ומובילי דעה יתכנסו למאבק לטובת ישראל

כנס המשפיענים הגדול של משרד החוץ יוצא לדרכו: 250 משפיענים ומובילי דעה בעולם הדיגיטל יתכנסו בניו יורק למאבק לטובת ישראל. שר החוץ ישראל כ"ץ: "החזית התודעתית לא פחותה מהחזית הצבאית"

250 משפיענים ומובילי דעה יתכנסו למאבק לטובת ישראל
אילוסטרציה צילום: unsplash

כמענה לאתגרי ההסברה ברשתות החברתיות ומתוך מטרה להעצים את המסר הפרו ישראלי בעולם ולהילחם בגילויי האנטישמיות ברשת, חברו יחד משרד החוץ והתנועה למלחמה באנטישמיות ויקיימו היום ומחר אירוע ראשון מסוגו שיכנס את 250 המשפיענים היהודים הגדולים ברשתות החברתיות בכינוס בניו יורק. 

במהלך האירוע, שיימשך יומיים, ינהלו המשתתפים שיח עם מומחים בתחום, ילמדו האחד מנסיונו של האחר וישמעו הרצאות שיכשירו אותם לפעילות מתואמת, יעילה ואפקטיבית יותר בפלטפורמות החברתיות.

חלק לא מבוטל מהמשתתפים כבר פעילים במלחמתם באנטישמיות ומעלים תכנים פרו ישראלים, אך במשרד החוץ ובתנועה למאבק באנטישמיות החליטו למסד הפעילות ולמנף אותה כך שקולם של המשפיענים ישמע ויהודהד גם באופן מתואם. 

סך העוקבים של כלל המשתתפים בכנס עומד על מעל ל-110 מיליון עוקבים, כשמרביתם צעירים בארה"ב המהווים קהל יעד חשוב עבור מדינת ישראל. רק בחודש האחרון זכו הפרסומים שהעלו המשתתפים למיליארדי חשיפות ולמאות אלפי שיתופים.

עם כניסתו לתפקיד, שר החוץ ישראל כ"ץ, שם את נושא ההשפעה בזירת הדיגיטל כאחד הנושאים החשובים על סדר יומו. מעבר לתקנים ותקציבים שנוספו לחטיבת הדיגיטל, מוביל השר מהפכה בתפיסת הפעילות הדיגיטלית ומיצובו ככלי מדיני.

שר החוץ ישראל כ"ץ: "החזית התודעתית לא פחותה מהחזית הצבאית. מדינת ישראל מתמודדת היום מול מעצמות ומדינות כמו רוסיה, איראן, סין וצפון קוריאה שמפעילות טכנולוגיות על בהסברה מהתחום הביטחוני לתחום האזרחי ולרשתות החברתיות, והם ביחד עם ציר האיסלאם הקיצוני והמימון הכבד של מדינות כמו קטאר, פועלות כדי לייצר נרטיב שקרי ואנטישמי נגד ישראל ונגד היהודים ובמטרה לערער את היציבות ולקעקע את הלגיטימיות של מדינת ישראל וזכות ההגנה העצמית שלה. הכנס שאנחנו מובילים כאן הוא מהלך תקדימי וחדשני שבסופו יהווה בסיס לבניית פלטפורמה גלובלית חדשה, שתיתן מענה לציר שפועל מולנו ומול העולם החופשי כולו, וזאת בשיתוף עם העולם היהודי ועם בנות בריתנו בארה"ב ומדינות אירופה".

בין שמות המשפיענים המובילים, הזמר מתיסיהו שהפך לקול פרו ישראלי בולט מאד מאז 7 באוקטובר, כמו גם ג'וש זילברברג, קומיקאי אמריקאי שלו 4 מיליון עוקבים בטיקטוק וג'ניפר כהן שמפיקה פודקסט פופולרי אחריו עוקבים כ-600 אלף מאזינים.

דוד סרנגה, ראש חטיבת הדיגיטל, המשמש גם כסמנכ"ל דיפלומטיה ציבורית בפועל מוביל את הפרויקט מטעם משרד החוץ: "בעולם הרשתות החברתיות, מסר המגיע מאדם פרטי נתפס כאמין יותר, בהשוואה למסר מצד דובר רשמי או ממשלה. רמת האמינות של המסר מתחזקת, ככל שהאינטראקציה עם מעביר המסר גבוהה יותר. זו הסיבה לכנס שאנו מקיימים בניו יורק: לרתום את המוניטין וההיכרות של המשפיענים עם קהל מעריציהם בארה"ב כדי להילחם באנטישמיות ולהציג את המסר הישראלי בצורה אותנטית".

מנכ"ל התנועה למאבק באנטישמיות, סשה רויטמן-דרטווה: "גל האנטישמיות חסר התקדים ששוטף את העולם בחודשים האחרונים ומגיע לשיאו בימים אלו, מחייב פעילות יצירתית למאבק בתופעה בכל החזיתות. לכן, אחת המטרות המרכזיות בכנס הזה היא להעצים את משפיעני הרשת שתומכים בישראל ולהראות שהם לא לבד - ויש הרבה נוספים כמותם. בתנועה למאבק באנטישמיות אנחנו מחפשים תמיד אחר דרכים חדשניות לעורר את סקרנות הקהל הצעיר ולרתום אותו לצד הנכון".

ישראל כ"ץ משרד החוץ מלחמת חרבות ברזל ניו יורק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד