כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
תשבור את השוק?

יונדאי חושפת מכונית חשמלית חדשה

אורכה הוא 3,825 מילימטרים. אורכו של בסיס הגלגלים שלה הוא 2,580 מילימטרים ורוחבה הוא 1,610 מילימטרים

יונדאי חושפת מכונית חשמלית חדשה
יונדאי אינסטר החשמלית. עירונית ובמחיר הגיוני עם טווח של מעל ל-350 ק"מ. כמה תעלה כשתגיע לישראל? צילום: יונדאי

יונדאי הקוריאנית חושפת מכונית חשמלית חדשה – שכנראה תהיה יחסית זולה. הדגם החדש של יונדאי נקרא "אינסטר" והוא למעשה הגרסה החשמלית של יונדאי קספר העירונית, שגם צפויה להגיע לישראל.

לפי הנתונים הרשמיים שיונדאי מפרסמת, האינסטר היא מכונית שמבחינת מימדים מיועדת לעיר: אורכה הוא 3,825 מילימטרים. אורכו של בסיס הגלגלים שלה הוא 2,580 מילימטרים ורוחבה הוא 1,610 מילימטרים. גובהה של האינסטר הוא 1,575 מילימטרים.

מבחינת מה שחשוב לרוכשי מכוניות חשמליות, כלומר הטווח והסוללה, האינסטר מצוידת בסוללה יחסית קטנה (לא לשכוח, זהו רכב עירוני) בקיבולת של 42 קילוואט/שעה בגרסת הבסיס ו-49 קילוואט/שעה בגרסה הבכירה. היצע המנועים כולל מנוע חשמלי קדמי שמפיק 97 כוחות סוס בגרסת הבסיס או 115 כוחות סוס בגרסה הבכירה. נתון המומנט של שתי הגרסאות זהה: 147 ניוטון מטר. נתון צריכת האנרגיה הרשמי של יונדאי הוא 15.3 קילוואט/שעה ל-100 קילומטרים וטווח הנסיעה הרשמי המרבי שיונדאי מפרסמת עבור הדגם הבכיר הוא 355 קילומטרים. בנוסף, יונדאי אינסטר מצוידת ביכולת V2L כלומר ניתן להפעיל ממנה גם מכשירי חשמל.

 יונדאייונדאי אינסטר החשמלית. עירונית ובמחיר הגיוני עם טווח של מעל ל-350 ק"מ. כמה תעלה כשתגיע לישראל?צילום: יונדאי

למרות שמדובר במכונית קטנה, רשימת האבזור גדולה: תא הנוסעים מצויד בתאורת אווירה עם 64 צבעים, לוח המחוונים דיגיטלי, יש גג שמש שנפתח בנגיעה ועוד. רשימת מערכות הבטיחות מכובדת וכוללת סיוע במניעת התנגשות בחניה מאחור, מערכת סיוע לשמירת נתיב, מערכת מירכוז נתיב, יציאה בטוחה מהרכב, ניטור שטח מת בלוח המחוונים, בקרת שיוט חכמה עם זחילה בפקקים, מערכת חניה עם אזהרת התנגשות ועוד.

כמה יונדאי אינסטר החשמלית תעלה לכשתגיע לישראל ב-2025? נחיה ונראה.

יונדאי מכונית חשמלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד