כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
"זקן עקשן"

הסכינים נשלפו: ביידן הוכשל בכוונה "כדי לבדוק את מצבו ולהחליפו"

כשהלחץ גובר על ג'ו ביידן לפרוש מהמירוץ לבחירות בנובמבר הקרוב, מקורבים דמוקרטים מגלים שהנשיא הפך לקורבן של "הפיכה רכה". מקור דמוקרטי: "הם רצו לבחון אותו מול טראמפ מוקדם, בזמן שעדיין יש זמן להחליף אותו אם הוא לא יצליח להתרומם"

הסכינים נשלפו: ביידן הוכשל בכוונה "כדי לבדוק את מצבו ולהחליפו"
ג'ו ביידן צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

הסכינים נשלפו והטענות על תכנון לפגוע בביידן עולות שלב. הנשיא ג'ו ביידן הוא קורבן של "הפיכה רכה" כדי להדיח אותו, כך טען אמש מקורב דמוקרטי בכיר.

נשיא ארה"ב בן ה-81 מתמודד עם קריאות שלא להתמודד לכהונה שנייה, לאחר הופעה גרועה שלו ביום חמישי בעימות מול המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ. מקורות אמרו ל'דיילי מייל' כי רבים מאמינים שכשלונו היה ידוע מראש ובכל זאת מקורביו האיצו בו להסכים לעימות.

עוזר לשעבר של הילרי קלינטון אמר: "מעולם לא היה ויכוח מוקדם כל כך. באופן מסורתי הדיונים מתקיימים לאחר הוועידה הרפובליקנית והדמוקרטית, שהם ביולי ואוגוסט".

"רוב השנים העימות הראשון הוא תחילת ספטמבר לקראת הבחירות בנובמבר. המעגל הפנימי של ביידן דרש את הדיון המוקדם הזה. מאמינים שזו הייתה 'הפיכה רכה' כי הם יודעים שהוא לא כשיר למשול וידעו את זה מזה זמן מה".

"הם רצו לבחון אותו מול טראמפ מוקדם, בזמן שעדיין יש זמן להחליף אותו אם הוא לא יצליח להתרומם. מה שהוא כמובן עשה".

מקור אחר אמר: "בפומבי, ההנהגה הדמוקרטית תומכת בביידן מכיוון שהם לא יכולים להיראות לא נאמנים לנשיא, אבל באופן פרטי מתנהלים דיונים במשך זמן רב על כך שהוא מבוגר מכדי לנצח את טראמפ".

ה'דיילי מייל' מדווח כי מי שמועמד להחליף את ביידן היא מושלת מישיגן גרטשן ויטמר, בת 52. היא שלחה בחשאי צוות מוקדם לוושינגטון הבירה לפני שבועות כדי להתכונן לריצה האפשרית שלה לנשיאות.

הצוות שלה נפגש עם גורמים דמוקרטיים. המקור הוסיף כי: "גרטשן היתה הראשונה לפעול".

עוזר של הילארי קלינטון אמר לעיתון: "הימים הקרובים יהיו קריטיים ככל שיגיעו נתוני סקרים חדשים. יש הרבה עסקאות מאחורי הקלעים. אף אחד לא יפרסם כלום עד שג'ו יחליט. הוא היה צעיר עקשן והוא זקן עקשן".

הנשיא ביידן דונלד טראמפ בחירות בארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד