כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
הדמוקרטים בלחץ

הנשיא ביידן ידון עם משפחתו לגבי עתידו

מנהיגים דמוקרטיים נעמדו לצד הנשיא ביידן כשהוא מתמודד עם שאלות לגבי יכולתו לנצח את טראמפ בנובמבר, אבל באופן פרטי, רבים מביעים דאגה

הנשיא ביידן ידון עם משפחתו לגבי עתידו
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

הנשיא ג'ו ביידן צפוי לדון היום על עתידו עם המשפחה הקרובה בקמפ דייוויד, לאחר עימות עם טראמפ ביום חמישי שהותיר דמוקרטים רבים מודאגים לגבי יכולתו לנצח את הנשיא לשעבר טראמפ בנובמבר הקרוב, כך לפי חמישה אנשים שמכירים את הנושא ושוחחו עם רשת NBC.

הנסיעה של ביידן תוכננה לפני הדיון ביום חמישי. הוא והגברת הראשונה ג'יל ביידן אמורים להצטרף לילדיהם ולנכדיהם שכבר נמצאים שם.

עד כה, המנהיגים הבכירים של המפלגה הציעו תמיכה פומבית בביידן, כולל בציוצים שפרסמו הנשיאים לשעבר ברק אובמה וביל קלינטון. אך דמוקרטים בכירים בקונגרס, כולל האקים ג'פריס מניו יורק, ג'ים קלייבורן מדרום קרוליינה וננסי פלוסי מקליפורניה, הביעו באופן פרטי חששות לגבי יכולתו לנצח, אמרו שני מקורות שידעו על הדיונים הללו, אפילו כשכולם תומכים בפומבי בנשיא.

חבר קונגרס דמוקרטי אמר שהוא מאמין שביידן צריך לפרוש מהמירוץ - אך עדיין לא קרא לכך בפומבי, הוא אמר לרשת NBC כי שלושה נוספים הביעו גם את דעתם כי ביידן חייב לפרוש.

יחד עם זאת, ישנה הבנה בקרב הדמוקרטים הבכירים שיש לתת לביידן עצמו לקבוע את הצעדים הבאים. הם מאמינים שרק הנשיא, בהתייעצות עם משפחתו, יכול להחליט אם להתקדם או לסיים את הקמפיין שלו מוקדם - ושהוא לא יגיב טוב אם ילחצו עליו.

"מקבלי ההחלטות הם שני אנשים - זה הנשיא ורעייתו", אמר אחד המקורות הבקיאים בדיונים, והוסיף: "מי שלא מבין עד כמה ההחלטה הזו תהיה אישית ומשפחתית, לא יודע על המצב".

למרות שנשא נאום מלהיב בעצרת בצפון קרוליינה ביום שישי שהרגיעה כמה ממקורביו, ביידן תואר על ידי אדם אחד שמכיר את מצב רוחו כמושפל, נטול ביטחון ומודע עד כאב לכך שהתמונות הפיזיות שלו בדיון בוהה למרחוק, בפה פעור, יחד עם הופעה שלעתים הייתה מפותלת, לא קוהרנטית וקשה לשמיעה. "זה בלגן" אמר האדם הזה.

אדם אחר שמכיר את הפרטים אמר שביידן יקשיב בסופו של דבר רק ליועץ אחד. "האדם היחיד שיש לו השפעה עליונה היא הגברת הראשונה", אמר אדם זה. "אם היא תחליט שצריך לשנות את המסלול, יהיה שינוי כמובן".

ביידן אמר ביום שישי שהוא יישאר במירוץ, ואמר לקהל בעצרת בחירות בצפון קרוליינה: "לא הייתי מתמודד שוב אם לא אאמין בכל ליבי ונשמתי שאני יכול לעשות את העבודה הזו".

הוא התייחס לזה באירוע אחד בשבת: "אני מבין את החשש מהעימות - אני מבין את זה", הוסיף. "לא היה לי לילה נהדר".

הנשיא ביידן דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד