כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
הבית נשרף כליל

אישה בת 45 נספתה בשריפה, פצועים רבים כולל תינוקות

האש החלה כתוצאה מהטענת אופניים חשמליים בתוך הבית ביישוב כוכב יעקב. 18 בני אדם נוספים, בהם ילדים ותינוקות, נפצעו באורח בינוני וקל. תוך כדי פעולות הכיבוי דיווחו לוחמי האש כי מדובר בבית המחולק לכמה יחידות דיור, והעשן חדר לכל המבנה

אישה בת 45 נספתה בשריפה, פצועים רבים כולל תינוקות
השריפה בכוכב יעקב צילום: כב"ה מחוז יו"ש

אישה בת 45 נפגעה באורח אנוש מכוויות ושאיפת עשן בשריפה שפרצה הלילה בביתה בכוכב יעקב שבבנימין, מותה נקבע עם הגעתה לבית החולים הדסה הר הצופים. מחקירת שירותי הכבאות עולה כי האש החלה כתוצאה מהטענת אופניים חשמליים בתוך הבית.

18 בני אדם נוספים, בהם ילדים ותינוקות, נפגעו בינוני וקל בדליקה. גבר בן 48 וילד בן 8 נפגעו באורח בינוני ו-16 בני אדם בני שנה עד 17, בהם כאלה שהגיעו לסייע בחילוץ, נפגעו באורח קל. כולם פונו לבתי חולים בירושלים.

הבית השרוף בכוכב יעקב צילום: תיעוד מבצעי מד"א

טפסר משנה עידו פרץ מפקד תחנה אזורית בנימין סיפר: "בשעות הלילה המאוחרות התקבל דיווח על שריפה שפרצה בבית פרטי ביישוב כוכב יעקב. למקום הוזנקו צוותים רבים מתחנה אזורית בנימין. עם ההגעה למקום, דיווחו הצוותים כי מדובר בבית פרטי העולה באש. לוחמי האש החלו מייד בפעולות לכיבוי השריפה. תוך כדי פעולות הכיבוי דיווחו לוחמי האש כי מדובר לבית המחולק לכמה יחידות דיור, והעשן חדר לכל המבנה. לוחמי האש ביצעו פריצה של כלל הבית, וסריקות לאיתור לכודים. באחת הדירות מצאו לוחמי האש את אם המשפחה וחילצו אותה, לדברי גורמי הרפואה האם פונתה במצב אנוש. יש לציין כי בבית וביחידות הדיור היה מטען אש רב, והשריפה הייתה מפותחת וכילתה את כל תכולת הבית, לוחמי האש נאבקו בלהבות עד להשגת שליטה על האש".

מכבאות והצלה לישראל מחוז יו"ש נמסר כי חקירת השריפה מעלה כי השריפה פרצה כתוצאה מטעינה של אופניים חשמליים. האופניים היו בכניסה למבנה והעשן הרב חסם את נתיב המילוט.

סגן טפסר רוני יעקב מפקד תחנת מתיתיהו, ראש צוות החקירה: "לאחר שלוחמי האש השיגו שליטה על האש, וזיכוי הזירה התחלנו בפעולות לחקירת נסיבות פרוץ השריפה. כבר עם הכניסה לבית, היה ניתן לראות כי ישנו מוקד בעירה משמעותי בקומה הראשונה. עם העמקת פעולות החקירה זיהינו כי מוקד השריפה הוא כתוצאה מאופניים חשמליים, אשר היו עדיין מחוברים לחשמל! האופניים שגרמו לפרוץ השריפה, גרמו לעשן רב אשר התפשט בכל חלל המבנה. בנוסף לכך מיקום האופניים בכניסה למבנה חסם את נתיב המילוט של בני הבית".

הבית השרוף צילום: כבאות והצלה מחוז יו"ש

ממד"א נמסר: סה"כ 18 נפגעים, 2 במצב בינוני, ילד כבן 8 עם כ- 30% כוויות בדרגה ב' בפלג גופו התחתון, וגבר כבן 48 בהכרה, לאחר שאיפת עשן, 16 נפגעים קל משאיפת עשן, בהם: 4 צעירים בשנות העשרים, 4 נערים, 8 ילדים ותינוקות בני - שנה, שנה וחצי, 3, 5, 6, 10, 12, 14, 15, 16, 17.

פאראמדיק מד"א המתגורר ביישוב, אבי זארוג שהגיע ראשון למקום, סיפר: "הגעתי למקום מהר מאוד וראיתי עשן סמיך יוצא מהקומה הראשונה בבית פרטי בן שתי קומות, מחוץ לבית הייתה המולה וראיתי ילדים ונערים שחולצו מהבית ע"י ההורים רובם סבלו משאיפת עשן ושניים סבלו גם מכוויות בגפיים, הם חילצו את הילדים אחד אחרי השני ובשלב מסויים אישה בשנות השלושים לא יצאה מהבית, לאחר מספר דקות חילצו אותה כשהיא מחוסרת הכרה לאחר ששאפה עשן רב, היא פונתה במצב אנוש תוך פעולות החייאה, גבר וילד כבן 8 סבלו מכוויות ושאיפת עשן ופונו במצב בינוני, כל השאר בהם כאלה שהגיעו לסייע בחילוץ פונו במצב קל לאחר ששאפו עשן. ההורים הצילו את כל הילדים, ארוע קשה מאוד שהסתיים באסון גדול".

מאיחוד הצלה מחוז יו"ש נמסר: צוותי הרפואה של איחוד הצלה העניקו סיוע לשלושה עשר נפגעים כתוצאה משאיפת עשן וכוויות לאחר שפרצה שריפה במבנה ברחוב חגווי הסלע בכוכב יעקב.

לייזר היימן סמנכ"ל מתנדבים ותפעול באיחוד הצלה ויוסי עמר חובש וראש סניף בנימין באיחוד הצלה מסרו: "הענקנו סיוע בזירה לגברת (כבת 40) שפונתה במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה (בהמשך נפטרה) ולנפגעת נוספת (כבת 8) שנפצעה באורח בינוני כתוצאה מכוויות ושאיפת עשן. כמו כן הענקנו סיוע לאחד עשר פצועים נוספים שסובלים מכוויות ומבעיות נשימה עקב שאיפת עשן. מצבם בשלב זה קל, וקל עד בינוני".

 

מד"א שריפה כוכב יעקב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד