כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
האופוזיציה תוקפת

חברת הכנסת פרצה בבכי: "חנקו אותי, משכו לי בשיער, בעטו בי" | המשטרה: "פרובוקטיבית"

סערה לילית וחילופי האשמות בין חברת הכנסת נעמה לזימי לדוברות משטרה. חברת הכנסת טוענת כי שוטרים תקפו אותה חרף חסינותה. במשטרה הגיבו בחריפות והח"כית לא נשארה חייבת

חברת הכנסת פרצה בבכי: "חנקו אותי, משכו לי בשיער, בעטו בי" | המשטרה: "פרובוקטיבית"
מחאה בתל אביב צילום: Jamal Awad/Flash90

מחאה סוערת אמש (מוצ"ש) בלב תל אביב, הסתיימה בסערה סביב בכי של חברת הכנסת נעמה לזימי ממפלגת 'העבודה' שלטענתה נהדפה על ידי שוטרים חרף צעקותיה כי היא חברת כנסת ויש לה חסינו.

מדובר בתתהלוכת מחאה שהפכה ליד בית ההסתדרות, במטרה לקרוא לעומד בראשה ארנון בר דוד להצטרף למחאה כדי להפיל את הממשלה. המחאה לוותה בהפרת סדר, הצתת מדורות ולפידים.

חברת הכנסת נעמה לזימי נדחפת על ידי שוטרים ובוכה צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
 
לזימי: "חנקו אותי, משכו לי בשיער, בעטו בי"
 
חברת הכנסת נעמה לזימי הגיבה, טענה לאלימות משטרתית והאשימה את השר האמון על משטרת ישראל: "בן גביר, אותנו אתה לא תעצור. השליחים של השר לבטחון פנים בממשלת נתניהו חנקו אותי, משכו לי בשיער, בעטו בי - וזה כלום לעומת האלימות שאזרחים חווים פה בכל הפגנה מאז מינוי בן גביר לשר", תקפה הח"כית. 

לדבריה, "הותקפתי בידי המשטרה, לא בפעם הראשונה והבושה שלי היא רק על כך שלצידי היו בני משפחות חטופים שהותקפו גם הם, במה שהפך לדרך קבוע. זו משטרת שלטון ולא משטרת ציבור, אבל הם לא יפחידו אותי, אותנו. נמשיך להיאבק על החטופים והדמוקרטיה: קוראת לציבור שלא לחשוש, זה מאבק על דמותה של המדינה. בואו".

המשטרה: "נושאת משרה ציבורית מתנהלת באופן פרובוקטיבי"

דוברות המשטרה הגיבה הלילה בחריפות לחברת הכנסת ומסרה: "בניגוד לטענותיה של חה״כ נעמה לזימי בנוגע לכך שלכאורה נפגעה משוטרים ובכדי למנוע הטעיית הציבור והכפשת השוטרים לשוא - נבהיר כי בפועל, ח"כ מנצלת את חסינותה על מנת להפריע לשוטרים לבצע את משימתם.

כך היה באירוע הנ״ל, כשחברת הכנסת לזימי הפריעה לשוטרים לבצע תפקידם, תוך שהיא נדחפת בכח בין השוטרים ומפריעה להם לתפוס את הטלפון הנייד שהיה אצל האשה.

צר לנו שנושאת משרה ציבורית מתנהלת באופן פרובוקטיבי, תוך שימוש ציני בחסינות פרלמנטרית, הטעיית הציבור והכפשת השוטרים, לא נאפשר לאף גורם לפגוע בעבודת השוטרים שפועלים לילות כימים למען כלל הציבור". לשון התגובה.

לזימי מגיבה: "תגובה של משטרת ישראל, שנראית כאילו יצאה ישירות מלשכת בן גביר"

ח"כ נעמה לזימי הגיבה לתגובת המשטרה ומסרה: "דוברות משטרת ישראל פועלת בחסות ההפיכה והשר בן גביר. במדינה דמוקרטית, שוטר לא יכול פשוט להחרים למפגין את הסלולרי כי הוא לא בא לו טוב בעין. מה לעשות שאנחנו עדיין לא הדיקטטורה שהממשלה הזאת רוצה שנהיה?

יש חוקים במדינת ישראל ובהיעדר רשות מבצעת שמגינה על האזרחים, אנחנו נהיה המגן שלהם - ולא תמנעו מאיתנו את החובה הזאת. ‏התגובה של משטרת ישראל, שנראית כאילו יצאה ישירות מלשכת השר העבריין בן גביר, היא בושה וחרפה, ויודעים זאת גם השוטרים שהיו שם וגם דובר המשטרה שאיבד את עצמו כליל. 

אומר זאת שוב: אתם לא מפחידים אותנו. ישראל לא תיפול תחת הממשלה הזאת שמנסה להחריב אותנו. היא תהיה דמוקרטית, טובה ומקדשת חיים".

נעצר חשוד אשר שפך דלק על קרשים והצית מדורה

המשטרה התייחסה גם לרקע ומסרה כי "במהלך הפגנה בלתי חוקית ליד בית ההסתדרות בת״א, נעצר חשוד אשר שפך דלק על קרשים והצית מדורה צמוד לבניין ההסתדרות.

לאחר מעצרו, החשוד התבקש על ידי השוטרים למסור להם את הטלפון הנייד שלו, אולם החשוד ניסה להעלים את הטלפון, כאשר הוא מוסר אותו לאישה שהייתה לידו. למרות שנאמר לאישה כי הטלפון נדרש כיוון שהוא מהווה ראייה ויש למסור אותו לשוטר , היא סירבה וניסתה למנוע את לקיחתו. לאור סירובה השוטרים נאלצו להשתמש בכח לשם ביצוע משימתם".

לפיד מצהיר: נקיים דיון בכנסת

יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד האשים כמובן את המשטרה ואמר: "בכל מוצאי שבת אנחנו עדים לאלימות המשטרה בהפגנות. הערב התנהגות בוטה בירושלים ואלימות נגד חברת הכנסת לזימי ומפגינים נוספים. 

‏נבקש דיון מיוחד בועדת בטחון פנים והתערבות היועצת המשפטית לממשלה, אני קורא למפכ״ל המשטרה: עצור את התופעה לפני שישפך כאן דם".

לצד לפיד, גם יו"ר מפלגת 'העבודה' יאיר גולן וח"כ גלעד קריב מאותה מפלגה פרסמו הודעת גינוי לתקרית.

נעמה לזימי אלימות משטרתית אלימות שוטרים מחאה בתל אביב מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד