כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
מחקר חושף

העיתון מהגדולים בעולם בסיקור מוטה נגד ישראל

מחקר על הדיווחים של הניו יורק טיימס חושף אמת מטרידה, הסיקור של הניו יורק טיימס על מלחמת ישראל עזה - מוטה. מתוך סך של 1,398 כותרות מאז 7 באוקטובר, 647 הביעו אהדה כלפי פלסטינים, ורק 147 הביעו אהדה כלפי ישראלים

העיתון מהגדולים בעולם בסיקור מוטה נגד ישראל
בניין ה'ניו יורק טיימס' צילום: Pixabay

מחקר שנערך לאחרונה אסף וניתח את כל הכותרות המרכזיות ב'ניו יורק טיימס', עיתון מהגדולים בעולם, המתייחסות למלחמה בשבעת החודשים הראשונים שלה, ועלתה תמונה מטרידה.

מתוך סך של 1,398 כותרות, 647 הביעו אהדה כלפי פלסטינים, ורק 147 הביעו אהדה כלפי ישראלים, כולל החטופים. מטריד עוד יותר היה שמתוך 647 הכותרות שהביעו אהדה כלפי פלסטינים, רק שתיים אימצו נימה ביקורתית כלפי חמאס. 33 הביעו ביקורת הן על ישראל והן על חמאס, ו-479 הביעו ביקורת על ישראל בלבד (השאר לא היו ביקורתיים כלפי איש), כך דיווח העיתון היהודי הבריטי,Jewish chronicle.

הדיווח המעוות הזה היה מדאיג במיוחד כשהופיע במדור "החדשות המובילות", שנותן חשיפה מקסימלית לשלושת הכתבות הנחשבות לחשובות של היום. מתוך 276 כותרות חדשות מובילות שפורסמו בשבעת החודשים הראשונים של המלחמה, 55% הראו אהדה כלפי פלסטינים, ורק 5.8% לישראלים. בנוסף, 60% מ-276 הכותרות המובילות מתחו ביקורת על ישראל, בעוד שרק 3% מתחו ביקורת על חמאס ו-5% מתחו ביקורת על איראן.

דוגמה נוספת לסיקור המוטה בכתבות על המצב ההומניטרי בעזה, מתוך 172 כתבות שסיקרו בשבעת החודשים הראשונים, אפילו אחת לא התמקדה בבריונים של חמאס שפשטו על משאיות הסיוע או מונעים מהסחורה להגיע לאזרחים.

בתגובה למחקר, דובר הניו יורק טיימס אמר כי "זה רגעים שבהם הדיווח העצמאי שלנו הכי חשוב. הניו יורק טיימס השקיע יותר מכל עיתון אמריקאי אחר כדי לעזור לקוראים להבין את המורכבות של הסכסוך הישראלי-פלסטיני בעשור האחרון ויש לנו כמה מהכתבים, הצלמים והאנליסטים המנוסים בעולם בשטח כדי להביא את הדיווח שלנו על מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר בישראל ומלחמת ישראל-עזה המתמשכת, עם ניואנסים, ועם הקשר ומומחיות"

ניו יורק טיימס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד