כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
הכישלון בעימות

ראשי ה"ניו יורק טיימס" קוראים לביידן לפרוש: "השירות הכי טוב למדינה"

במאמר מערכת שהתפרסם בעיתון האמריקני ה"ניו יורק טיימס" נכתב כי "הנשיא נראה כצל של עובד ציבור מצוין, השירות הציבורי הגדול ביותר שיעשה הוא להכריז שלא יתמודד"

ראשי ה"ניו יורק טיימס" קוראים לביידן לפרוש: "השירות הכי טוב למדינה"
ביידן וטראמפ בעימות צילום: צילום מסך

התגובות הקשות לכשלון של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בעימות מול דונלד טראמפ נמשכות. ה"ניו יורק טיימס", שנחשב לעיתון משמעומי מאוד בקרב הקהל הדמוקרטי בארה"ב, פירסם מאמר מערכת בו קרא לביידן להתפטר. 

"הנשיא ביידן תיאר שוב ושוב, ובצדק, את הסיכונים בבחירות לנשיאות בנובמבר הקרוב והכריז כי מדובר בעתיד הדמוקרטיה האמריקנית. דונלד טראמפ, דמות הפכפכה שאינה ראויה לאמון הציבור, הוכיח את עצמו כסכנה משמעותית לדמוקרטיה זו", נכתב. 

כותבי המאמר ציינו: "הנשיא הופיע כצל של משרת ציבור דגול. הוא התקשה להסביר מה יעשה בקדנציה שנייה, התקשה להגיב לפרובוקציות של טראמפ, התקשה להעמיד את טראמפ על שקריו, כישלונותיו ותוכניותיו המצמררות. יותר מפעם אחת, הוא התקשה להגיע לסוף המשפט".

"כרגע, הנשיא מעורב בהימור מסוכן. יש מנהיגים דמוקרטים מוכשרים שאפשר להציג כחלופות משכנעות ואנרגטיות. אין סיבה שהמפלגה תסכן את היציבות והביטחון של המדינה על ידי אילוץ הבוחרים לבחור בין החסרונות של טראמפ לאלה של ביידן. מדובר בהימור גדול מדי".

המאמר הדגיש: "ארה"ב זקוקה ליריב חזק יותר למועמד הרפובליקני. הקריאה למועמד דמוקרטי חדש בשלב כה מאוחר היא החלטה שלא נעשית בקלות ראש, אך משקפת את היקף האתגר שמהווה טראמפ לערכים ולמוסדות של המדינה".

"ביידן לא מסוגל לכהונה נוספת. הדרך הטובה ביותר לדמוקרטים להביס מועמד המוגדר על ידי שקריו היא להתמודד בכנות עם הציבור האמריקני. יש להכיר בכך שביידן אינו יכול להמשיך במרוץ. זהו הסיכוי הטוב ביותר להגן על נשמת האומה - המטרה שמשכה את ביידן להתמודד לנשיאות ב-2019. וזהו השירות הטוב ביותר שביידן יכול לספק למדינה שאותה שירת באצילות במשך זמן כה רב", נכתב בסיכום המאמר.

בתוך כך, בארה"ב דיווחו במהלך השבת כי הנשיא ביידן מסרב לפרוש מתפקידו למרות הביקורת הרבה במפלגה הדמקורטית. גם הנשיא לשעבר אובמה פרסם במהלך בשבת ציוץ תמיכה בביידן.

הנשיא ביידן דונלד טראמפ בחירות בארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד