כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
'מתון' מול קיצוני

רק 40% הצביעו: סיבוב שני בבחירות באיראן

בחירות חוזרות באיראן. הרפורמיסט מסעוד פזשכיאן, ואיש המחנה הקיצוני סעיד ג'לילי. רק 40% הצביעו - שפל היסטורי שמעיד על אי-אמון במשטר. היהודים השתתפו בבחירות והצביעו בקלפיות בשכונות היהודיות

 רק 40% הצביעו: סיבוב שני בבחירות באיראן
יהודי איראני מתראיין לתקשורת האיראנית אחרי ההצבעה צילום: באדיבות המצלם

הבחירות לנשיאות איראן, שהתקיימו ביום שישי בעקבות מותו של הנשיא איברהים ראיסי בהתרסקות מסוק לא הכריעו, האיראנים יצביעו שוב בסיבוב שני בקרב ראש בראש בין ה'מתון' מסעוד פזשכיאן לסעיד ג'לילי שדוגל בקו שמרני ונוקשה. פזשכיאן זכה בכמות הקולות הגדולה ביותר, וג'לילי נמצא מעט מאחוריו, אך כיוון שאיש לא זכה יותר מ-50% בסיבוב הראשון סיבוב נוסף יתקיים בין השניים בעוד שבוע, ב-5 ביולי.

 

יהודי איראן מצביעים בבחירות צילום: באדיבות המצלם

מסעוד פזשכיאן הוא המתון היחיד שהותר לו להשתתף בבחירות, הוא הצהיר כי יפעל לחזרה להסכם הגרעין מול ארה"ב. הבוקר הודיעו הרשויות בטהראן כי מתוך 24.5 מיליון קולות, פזשכיאן קיבל 10.4 מיליון, ג'לילי 9.4 מיליון, השניים האחרים קליבף 3.3 מיליון ופורמוחמדי 206 אלף נשארו הרחק מאחור.

שיעור ההצבעה הנמוך עמד על כ-40% בלבד. מדובר בשפל היסטורי בבחירות לנשיאות באיראן, והנתון הזה נתפס כהצבעת אי-אמון ברורה של הציבור האיראני במשטר ובשיטת הבחירות הלא-דמוקרטית שבה מורשים להשתתף רק מועמדים שאושרו מראש על ידי אנשי המנהיג עלי חמינאי שקובע הכל, והבחירות למעשה רק תצוגה.

 

 

 

איראן איברהים ראיסי בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד