כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
בצל הקיפאון במגעים

לקראת עסקת חטופים? ארה"ב הציעה ניסוחים חדשים למתווה

ארה"ב הציעה ניסוחים חדשים לחלקים מההצעה לעסקה לשחרור החטופים והפסקת אש בין ישראל לחמאס | גורם מדיני: "ישראל מחוייבת לנוסח ההצעה שהנשיא ביידן בירך עליה. אין כל שינוי בעמדתה"

לקראת עסקת חטופים? ארה"ב הציעה ניסוחים חדשים למתווה
תמונות החטופים צילום: יונתן זינדל פלאש 90

הממשל האמריקני הציע בימים האחרונים ניסוחים חדשים לחלקים מההצעה לעסקה לשחרור החטופים והפסקת אש בין ישראל לחמאס, במאמץ לגשר על הפערים בין הצדדים ולהגיע להסכם, כך דווח לראשונה באתר ב'וואלה'.

הניסוחים החדשים מבוססים על ההצעה הישראלית שאושרה על ידי קבינט המלחמה עוד לפני פרישת השר גנץ והוצגה על ידי הנשיא ביידן בנאום בחודש שעבר.

ממשל ביידן עדיין דוחף להסכם תלת-שלבי שיוביל לשחרור כל 120 בני הערובה הנותרים ול"שקט מתמשך" בעזה.

על פי הדיווח, התיקונים להצעה מתמקדים בסעיף 8 בהצעה לעסקת שחרור החטופים. חלק זה של ההסכם קשור למשא ומתן שאמור להתחיל בין ישראל לחמאס במהלך יישום השלב הראשון של ההסכם, על מנת לקבוע את התנאים המדויקים לשלב השני של ההסכם, הכולל הגעה ל"שקט מתמשך" בעזה.

ארגון הטרור חמאס שואף שהמשא ומתן הזה יתמקד רק במספר ובזהות של האסירים הפלסטינים שישוחררו מהכלא הישראלי בתמורה לכל חייל ישראלי או גבר ישראלי שנמצאים בחיים ומוחזקים בעזה.

ישראל לעומת זאת רוצה שתהיה לה את היכולת להעלות במהלך המשא ומתן הזה נושאים נוספים כמו פירוז הרצועה מנשק.

גורם מדיני התייחס לדיווחים והבהיר: "ישראל מחוייבת לנוסח ההצעה שהנשיא ביידן בירך עליה. אין כל שינוי בעמדתה. עד לרגע זה לא התקבלה תגובת חמאס להצעה זו".

עסקת חטופים הממשל האמריקני חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד