כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
הסנדלר הנסתר מרחוב אגריפס

אבל כבד: זקן המקובלים הצדיק הנסתר רבי שלום שמואלי זצ"ל נפטר בגיל 106

ראש ישיבת 'נהר שלום' המקובל הצדיק רבי שלום שמואלי זצ"ל הסתלק לבית עולמו בשבת בבוקר בגיל 106, לאחר שזכה לאריכות ימים ושנים. אדמו"רים רבים היו עולים למעונו

אבל כבד: זקן המקובלים הצדיק הנסתר רבי שלום שמואלי זצ"ל נפטר בגיל 106
זקן המקובלים רבי שלום שמואלי זצ"ל צילום: יעקב כהן

ברוך דיין האמת: מבית החולים 'שערי צדק' בירושלים מגיעה עם צאת השבת הבשורה המרה על הסתלקותו בשבת בבוקר בשיבה טובה של זקן המקובלים הגאון הצדיק רבי שלום אהרן שמואלי זצ"ל ואביו של הגאון רבי בניהו ישכר שמואלי ראש ישיבת המקובלים 'נהר שלום' והוא בן 106 לאחר שזכה לאריכות ימים ושנים בלעה"ר.

מסע הלוויתו תתקיים הערב מוצאי שבת קודש, פרשת שלח לקראת חצות לילה. בשעה 23:00 יתקיימו ההספדים בישיבת 'פורת יוסף' ברחוב יוסף בן מתתיהו בשכונת גאולה בירושלים לבית החיים סנהדריה שם ייטמן. 

הרב שמואלי זצ"ל היה תלמידו של המקובל רבי מרדכי שרעבי זצ"ל ממנו ינק ולמד את תורת הקבלה. רבי שלום היה מקריא לפניו את דברי הזוהר ופרי עץ חיים בשיעורים שהיה מוסר ביום השבת, כאשר רבי מרדכי שרעבי היה מלמדם בעל פה.

רעייתו, הרבנית שולמית רחל ע"ה בת הרב נחמיה מזרחי ז"ל נפטרה בחודש אלול תשע"ט. 

היה נחבא אל הכלים בהיותו 'סנדלר' פשוט ברחוב אגריפס שהיה ממלמל ולומד את תורת הקבלה. 

רבי שלום זצ"ל היה שוקד על תלמודו והיה צדיק נסתר שנחבא אל הכלים. לביתו במחנה יהודה היו מגיעים אדמו"רים רבים. קשר מיוחד היה לאדמו"ר מבעלזא עם המקובל שהיה מגיע לבקרו, והיה מביא לאדמו"ר אתרוגים כמידי ערב חג הסוכות. 

ארכיוןעם הרבי מבעלזאצילום: ארכיון

פעם נכנס אליו האדמו"ר מבעלזא לחנות כשהוא מעיין באיזה ספר של קבלה. מיד כשהבחין שנכנסים אנשים, סגר את הספר והטמינו במגירה שלפניו מתחת לדלפק, שם היה עומד ושם היה קרש עץ עליו יכלו לשבת אלו שנכנסו אליו. הרבי מבעלזא הקיף את השולחן כדי לזהות באיזה ספר הגה, ושאלו: "היכן אחז הרב?", והרב שמואלי השיב שכעת עסוק הוא בענין שיעור חמץ אם הוא ככותבת או כביצה, שכידוע יש בזה מחלוקת בין ה'נגלה' ל'נסתר', ואף שתמיד הולכים אחר דעת הגמרא, ולא כדעת הזוה"ק, הרי שבענין זה פוסקים כדעת הזוהר והמקובלים. הרבי הורה למלויו לצאת מהחנות ולשמור מבחוץ שלא ייכנסו אנשים, ונשאר שם למשך כמחצית השעה ודיברו בענינים גבוהים שאין לנו עסק בהם.

מי שעמד מהצד סיפר לימים: "ראיתי את הכבוד הרב שהמקובל הישיש הרב שמואלי, חש מול האדמו"ר. אגב, לימים סיפר הרב שמואלי, כי כאשר השיא את בנו, שאל אותו האדמו"ר מהי העלות של החתונה, וכשנקב בסכום הוציא הרבי את כל הכסף וכיסה את כל הוצאות סעודת החתונה".

זכה והקים דור ישרים מבורך לתורה ויראה ולעבודת ה' טהורה ובראשם בנו הגאון המקובל רבי בניהו שמואלי ראש ישיבת 'נהר שלום' בירושלים. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הרב שלום שמואלי רבי שלום שמואלי נהר שלום הרב בניהו שמואלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד