כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
תכנן להצטרף לדאעש

ארבע שנות מאסר נגזרו על נאשם בתכנון פיגוע דריסה עם משאית

בית המשפט הגרמני גזר 4 שנות מאסר לצעיר בן 15 על תכנון פיגוע דריסה, בתחילת השנה הלועזית. גורמים רשמיים אמרו שהצעיר בן ה-15 פרסם בקבוצת צ'אט על תוכנית לתקוף את השוק בלברקוזן

 ארבע שנות מאסר נגזרו על נאשם בתכנון פיגוע דריסה עם משאית
משטרת גרמניה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

בית משפט אזורי בעיר קלן שבמערב גרמניה גזר ביום שישי ארבע שנות מעצר לצעיר בן 15 בגין תכנון פיגוע בשוק בעיר לברקוזן הסמוכה.

בית המשפט קבע שהצעיר "בעל המוטיבציה האיסלאמיסטית" תכנן להרוג אנשים שאינם מאמינים באיסלם עם בדריסה עם משאית. הנער הפך לקיצוני יותר ויותר מאז שנה שעברה.

על פי פסק הדין, תוכניתו הייתה לשכור משאית ולנסוע בה דרך השוק ברובע לברקוזן של אופלאדן, בתחילת השנה הלועזית, אז רבים מגיעים לערוך קניות. הנאשם רצה לדרוס כמה שיותר אנשים ובכך להרוג אותם, כך לפי בית המשפט.

כזכור שני בני נוער גרמנים הואשמו בתכנון מתקפת טרור בשוק בעיר לברקוזן שבמערב גרמניה, הצעיר בן ה-15 נעצר בנורדריין-וסטפאליה. נער בן 16 נעצר במזרח מדינת ברנדנבורג.

גורמים רשמיים אמרו שהצעיר בן ה-15 פרסם בקבוצת צ'אט על תוכנית לתקוף את השוק בלברקוזן, עיר ליד קלן במדינת נורדריין-וסטפליה.

"באופן ספציפי, לפי התוכניות, הנאשם תכנן ליסוע לשוק במשאית שכורה על מנת להרוג כמה שיותר אנשים, אותם הוא ראה כלא מאמינים (באיסלם)", שותפו לתכנון היה אמור לצלם את המעשה.

הצעיר בן ה-15 פרסם סרטון על "כופרים". ברקע ניתן היה לראות סמל של "המדינה האסלאמית" (דאעש). גזר דינו של הצעיר השני בן ה-16, יינתן במועד אחר.

התובעים טענו כי בני הנוער תכננו לעזוב את גרמניה לאחר הפיגוע כדי להצטרף לשלוחה של ארגון דאעש באפגניסטן.

גרמניה דאעש טרור איסלאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד