כ"ו סיון התשפ"ד
02.07.2024
לקראת מלחמה כוללת?

מאות לוחמים פרו איראניים מתאמנים בתוך עיראק ביותר מעשרה מחנות

יש יותר מעשרה מחנות אימונים ברחבי עיראק שנועדו קודם כל להכשיר לוחמים מן המניין, וגם לאמן אנשים בפיקוח של מומחי צבא איראניים על מנת להכשירם באופן מלא ברמה של אנשי משמרות המהפכה וארגון חיזבאללה הלבנוני

 מאות לוחמים פרו איראניים מתאמנים בתוך עיראק ביותר מעשרה מחנות
תקיפות בלבנון צילום: דובר צה"ל

העיתון הלבנוני אל-אח'באר המקורב לחיזבאללה דיווח היום ממקורות בתוך המיליציות הפרו איראניות בעיראק, כי מאות לוחמים בשורותיהן ובייחוד בגדודי חיזבאללה העיראקי מתאמנים בתוך עיראק ומחוצה לה בפיקוח של מומחים איראנים כהכנה לאפשרות של מלחמה כוללת באזור ובייחוד אחרי ההסלמה בין חיזבאללה וישראל.

המקורות הוסיפו כי האימונים הם אינם דבר חדש, אבל יש התמקדות רבה יותר בהם מתחילת המלחמה בעזה ובייחוד שאמצעי לחימה מתקדמים וטילים וכטב"מים בטכנולוגיה מתקדמת הגיעו לעיראק מאיראן ורוסיה והפעלתם מצריכה אימונים.

הדיווח בכאן 11 צילום: כאן חדשות

עוד נאמר בדיווח כי יש יותר מעשרה מחנות אימונים ברחבי עיראק שנועדו קודם כל להכשיר לוחמים מן המניין, וגם לאמן אנשים בפיקוח של מומחי צבא איראניים על מנת להכשירם באופן מלא ברמה של אנשי משמרות המהפכה וארגון חיזבאללה הלבנוני.

לפי הדיווח שהביא רועי קייס בכאן חדשות, יש מחזורים של לוחמים במיליציות שעוברים בימים אלה אימונים באיראן ועומדים לסיים אותם ולחזור לעיראק. מדובר בפעילים בארגון הגג של המיליציות, בגדודי חיזבאללה העיראקי ובתנועת א-נוג'באא'. "האימונים אינם רק צבאיים, אלא גם להכשיר אנשים שמסוגלים לגייס במישור האידיאולוגי והג'יהאדיסטי".

חבר הלשכה המדינית של תנועת א-נוג'באא', פיראס אל-יאסר, אישר את הדברים ואמר לעיתון כי המיליציות ממשיכות בהכנות כיוון שיש חישובים שהמלחמה אולי תתרחב ולכן ההכנות ברמה גבוה מאוד וכוחות לוחמים עוברים אימונים במרכזים צבאיים ייעודיים.

עוד אמר כי "מבין התרחישים הצפויים שאנחנו נצטרך כוחות בשטח וזה מה שכרגע המיליציות עובדות עליו". לדבריו, "יש תכניות שהמיליציות עובדות עליהן ללא קשר להצהרות התקשורתיות בנוגע לאופן שבו יתבצע הסיוע ללחימה בשטח. אין להן קושי להעביר את הלוחמים שלהן ללבנון".

הוסיף כי אם תחל תוקפנות ממשית נגד לבנון, אז יהיו תקיפות אסטרטגיות נגד בסיסים אמריקניים שפרוסים ברחבי האזור.

לבנון חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד